IKEA

Nu när det är vår ute så börjar man ju bli sugen på att greja iordning ute. Göra det riktigt mysigt och fint! Satt och kolla lite på IKEAs hemsida och man blir ju såååå sugen! Varför kan ingen skänka mig klump med pengar så jag kan shoppa loss lite ;)

Planer för uteplatsen:

Vill ha skydd där man sitter och äter, så det blir lite mysigare. Antingen ett parasoll vilket kanske är enklast men tycker även att en "paviljong" ser så mysigt ut! Så kan man ju fälla ner eller upp efter väder och vind. Har sett en annan här i området som har ett sådant över utemöblerna.
KARLSÖ Paviljong med gardiner IKEA Textilen är vattenavvisande och den har ett utmärkt UV-skydd (min.  97,5 av UV-strålningen blockeras).

AMMERÖ Paviljong IKEA Textilen är vattenavvisande och den har ett utmärkt UV-skydd (min.  97,5 av UV-strålningen blockeras).
KARLSÖ Parasoll, frihängande IKEA Textilen är vattenavvisande och den har ett utmärkt UV-skydd (min.  97,5 av UV-strålningen blockeras).

Utemöblerna som vi har är jag ändå nöjd med men de vi har på framsidan ska målas och köpas dynor till och ett parasoll kanske för att göra lite mysigare. Men däremot vill jag ha trädäck både på framsidan och baksidan. Fram har vi bara gräs nu och bak har vi stenaltan. Frågan är om man kan lägga löst trägolv på???? Vad tror ni??

PLATTA Trall IKEA Golvtrall; ett snabbt och enkelt sätt att uppdatera utomhus som på terrass eller balkong.

Sen är det en hel del smått och gott man vill ha :)

HÅLLÖ Sitt/ryggdyna IKEA Vändbar; två sidor att använda.ÄPPLARÖ Bänk med förvaring IKEA Förvara dynor, kuddar och andra tillbehör för uteplatsen. Hjulen gör den lätt att flytta.
HYLLIS Hylla IKEA Kan användas både inomhus och utomhus. Plastfötter på undersidan medföljer; skyddar golvet mot repor.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

löst trägolv borde ju funka om man lägger nån form av gummimatta under för att få plattorna att ligga stilla kanske =)

2012-03-28 @ 16:46:25
Postat av: ☆Nnad's Blogg☆

Söt blogg =)

2012-04-01 @ 21:11:49
URL: http://nnad.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!