Gårdagen och idag

Ja igår blev det en tripp till NÄL med Alice. Som vanligt tog det sådär lagom lång tid, 3 timmar var vi där. Underbart när man själv inte är så kry också.

Men först fick vi träffa en sköterska som kollade syresättningen och den såg jättefin ut. Sen kollade vi vikten och den såg mindre fin ut, 5520g vägde hon nu och har alltså bara gått upp 30g på 1½vecka.

Sen fick vi vänta ca en timme på att läkaren skulle komma, när han kom så blev det d vanliga lyssna på hjärta, lungor kolla i öron och hals. Och prata lite. Han var väll mest bekymrad över att hon gått upp så dåligt i vikt. Så han smet iväg för att konsultera med en kollega. Mer väntan....

Sen kom han tillbaks med en annan läkare och det beslutades då att hon skulle få inhalera. En sköterska kom och så sprutade dom nån sorts adrenalingas mot ALice mun och näsa i 1 minut som hon skulle andas in så skulle det lossa på slemmet, sen väntade man i en kvart och sen en dos till att inhalera. Och så var det väntan på läkare igen.....

Så kom läkaren och det hade ju inte direkt hjälpt nått med inhaleringen (vilket jag redan konstaterat genom att lyssna på henne) så han var fortfarande lite bekymrad och funderade lite över om vi kanske skulle få bli kvar, men stack iväg igen för att konsultera en kollega.....

Så kom kollegan och pratade med oss och hon tyckte väll att eftersom vi ändå bor såpas nära kunde vi åka hem men om hon skulle bli sämre skulle vi åka in direkt och så skulle jag mata, mata och mata i princip hela tiden så hon får i sig och förhoppnings går upp lite mer i vikt. Och även att det hjälper mot slemmet att äta mkt och ofta.

Alice blev trött hos doktorn och somnade så sött <3

Ja det
var lite av våran gårdag. Idag är jag lite lagom bitter. Jag mår inte speciellt bra, Alice är ju sjuk och Philip har världens överskottsenergi just nu. Och vad gör Joakim då? Jo han drar för att kolla på hockey i Karlstad och blir borta hela dagen. Det var verkligen helt underbart att pallra sig upp ur sängen idag, hade gärna legat kvar där hela dagen. Blev ju inte så mkt vila igår med tanke på att jag fick åka till NÄL och sitta där.

Själv hade jag nog aldrig lämnat Joakim och barnen ensamma hemma om dom var sjuka men vi har väll olika prioriteringar här i livet, jag prioriterar alltid familjen före nöjen (tydligen eftersom jag ALDRIG är ute på några nöjen).

Ja jag är bitter idag, så är det. Men det blir lätt så när man mår skit också och helst bara hade velat ligga nerbäddad i sängen och bli servad med the. Måste säga att min elaka sida längtar liiite till nästa gång Joakim är sjuk, då ska jag dra iväg och lämna honom ensam med barnen. Kan tilläggas att Joakim blir näst intill medvetslös när han blir sjuk (typiskt man med andra ord).

Just nu sitter vi i soffan och kollar på film, tänkte väll strax bädda ner Alice varmt och gott i vagnen och ta med Philips cykel ut för lite körning på gården här utanför. Philip kan behöva rastas av lite innan han ska sova middag.

Kommentarer
Postat av: Emmy- Mamma till Jack och Link



Har kännt precis som du MÅÅÅÅNGA gånger!



Och ang NÄL, så var jag där med Jack en gång o va totalt jävla missnöjd. Lång väntan , oengagerade lkare o sjukskterskor o allmänt kaos.



Med Link åkte vi till Östra när han blev dålig och var mycket nöjda, snabb service och proffessionellt bemötande.

2011-03-26 @ 11:48:09
URL: http://artanimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!