Hemmamys

Philip var inte så sugen på att gå till dagis idag utan ville hellre vara hemma och mysa. Och självklart fick han det! Såhär dan före dan före dan före dopparedan och sista dagen på dagis så såg jag liksom ingen anledning att tvinga dit honom.

Så nu sitter vi i soffan och myser lite efter att ha dragit oss kvar i sängen ett tag. Ska strax göra frukost till båda barnen och väcka Alice som fortfarande sover den lilla sjusovaren. Skönt för henne också att få sova lite längre och inte behöva gå upp och gå med Philip till dagis.

Och Alice fortsätter att äta bra. Gröt morgon och kväll och middag med hemlagad mat, igår mixade jag kycklingfile med ris och julkmustsås till henne och det gick ner ganska mkt. Mer än Philip åt i alla fall. Så igår fick hon faktiskt bara mat i knappen en gång. Ska ringa dietisten idag och höra lite hur vi ska göra med mat och sånt, behöver beställa mer sondnäring också.

Alice är ju inte så bra på att ta sig framåt men bakåt kan hon ta sig och sätta sig upp kan hon så igår backade hon in bakom gardinen och satte sig upp. Blev lite förvånad när jag skulle kolla till henne och såg att hon kikade fram bakom gardinen <3

Fixade iordning den obligatoriska julfruktskålen här hemma igår och pimpade med lite kryddnejlikor. Nu luktar det jätte gott och juligt i vardagsrummet!

Vi var
ju även och köpte julgranen igår. Redan den andra granen var perfekt! Även om jag såklart var tvungen att kolla dom andra också bara för att. Men det blev den andra granen. Perfekt storlek och täthet som jag vill ha det och en kungsgran såklart så man slipper barret! Fick även köpt Bingolotterna. Nu lääääängtar jag så sjukt till på fredag. Älskar kvällen innan julafton! Självklart längtar jag ju till själva julafton också.

Idag ska
vi åka iväg och köpa dom allra, allra sista julklapparna och även nytt omslagspapper som tagit slut. Sen är vi helt klara med inköp inför jul! Måste bara bestämma vad man ska ha på sig också....barnen är det redan klart till (såklart).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!