Perspektiv

När vi skulle hem från dagis idag så slog vi följe med en annan mamma som också bodde här på området, men jag har faktiskt aldrig sett henne förr. Då fick man lite perspektiv på tillvaron i alla fall. Vi tycker att vi bor trångt nu och vill gärna ha en 4:a sen när bebis kommer för att få plats. Dom bodde i en 4:a här men då bodde dom 8 pers där! 2 vuxna och 6 barn! Äldsta barnet var 19 och yngsta var 2 månader. Mamman var bara 38. Ja, man kanske inte ska klaga så mkt på att man bor trångt i fortsättningen......

Fick lite
kommentarer på inlägget om dagisavgiften och det var tydligen inte bara jag som tycker det är dyrt. Nu betalar vi ju inte direkt maxtaxa eftersom vi inte har så stor inkomst men eftersom vi inte har så stor inkomst så är det ju mkt pengar ändå. Nä fritt dagis för alla tycker jag!

Philip verkar förövrigt inte så sugen på att nana idag. Han ligger och tjötar för fullt därinne just nu. Lite jobbigt för det är när han sover som jag brukar passa på att äta min lunch. Men, men jag överlever nog till middagen. Men han är rolig, igår sov han i 3 timmar och idag vill han inte sova alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!