Bara att inse...

Normalt sett så brukar jag gå till dagis och lämna Philip på morgonen och sen när jag kommer hem igen så tar jag tag i allt som behöver göra hemma, städa, tvätta och sånt. Får typ ångest om jag inte gör det för jag vill ja ha fint hemma. Och sen så är det iväg till dagis igen för att hämta Philip och när jag kommer hem igen så har jag kört helt slut på mig.

Nu får jag nog börja inse att det kanske inte går varje dag att jag kör slut på mig själv på det viset. Kanske bättre att inte bädda sängen en dag för att istället ta det lite lugnt. Igår var en sån dag. Jag var helt och hållet slutkörd och orkade knappt ta mig till och från dagis på morgonen. Promenaden var pest och pina. Jag satte mig på soffan och tog det lugnt när jag kom hem istället för att städa. Men sen fick jag ändå panik det allra sista och ställde mig och stressade med disken precis innan jag skulle gå och hämta Philip.

Idag är jag faktiskt inte ett dugg piggare, är helt slut i kropp och själ faktiskt. Så det jag har gjort idag är att jag startat en tvättmaskin och sen satt mig på soffan. Och jag SKA ta det så lugnt som möjligt faktiskt. Men tvätten måste jag ta hand om eftersom det hade läkt kiss ur stackars Philips blöja inatt så det var bara att slänga grejerna i tvättmaskinen. Tyckte så synd om honom när jag kom in och såg hur blött det var i sängen. Sen måste även hans ena gosetäcke tvättas så vi får väll se hur populärt det blir sen när han ska sova.

Nä som
sagt, det är bara att inse att man är stor och klumpig med ont i kroppen och knappt sover på nätterna, promenaden till och från dagis två gr om dagen räcker mer än väl för att tömma mina energidepåer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!