Fredag

Ja idag är det fredag då. Ska bli gött att få ha Joakim hemme sen. Och imorgon fyller han ju 25 år! Det kommer hit lite folk så ska vi fira honom lite.

Philip ska sova hos sin farmor och farfar inatt så Joakim kan städa imorgon inför kalaset. För jag ska ju egentligen jobba imorgon men jag börjar undra lite om jag kan. Har fortfarande sjukt ont i ryggen och har sovit jätte dåligt inatt. Och jag kan ju knappt stå på benen här hemma så jag undrar hur jag ska lyckas på jobbet imorgon. Jag får ta och känna efter ordentligt idag.

Vi hade ju kanske tänkt gå ut och käka lite ikväll jag och Joakim också, får väll se hur det blir med det. Jag har kännt mig rätt orkeslös det sista. Gick och la mig strax efter 9 nån gång igår kväll.

Sen måste jag ju berätta om stackars plupp igår. Han fick ett riktigt vildryck igår eftermiddag, antagligen för att vi inte gjort nått på hela dagen så han var väll uttråkad. I alla fall så fick han för sig att kasta sig runt i soffan som bare den och det slutade med att han rammlade ur soffan och slog i underläppen i soffbordkanten.

Det började blöda ganska mycket, det gör det alltid när man slagit i läppen. Men jag gav honom en piggelinglass och då blev det bra. Gott med lite kallt när man har slagit sig i munnen. Och jag tror det hjälpte lite att han fick nått kallt emot läppen direkt för det verkar som han har klarat sig från en fläskläpp.

Idag måste jag i alla fall pallra mig ut med honom en sväng sedan för han tycker det är urtrist att bara sitta inne. Och fint väder är det ju också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!