Dagarna som gått

Ja jag kan ju dra lite kort vad vi hittat på nu dom senaste dagarna.

Jag hade ju fått ont i nacken och så igen som jag hade sist jag var gravid, dock inte i närheten av den smärtan vilket var mycket tur. Men jag kände att jag ändå ville kolla upp så jag inte gick omkring med nån infektion i kroppen eller nått så på torsdagkvällen åkte vi in till NÄL (akuten). Philip fick vara hos sin farmor och farfar undertiden.

Vi var inne ungefär halv 7 kanske. Sen vid 7 fick vi träffa en sjuksyster som tog lite prover och så, sen var det bara att vänta på läkaren. Och vänta det fick vi göra som alltid på akuten. Läkaren kom till oss vid 3 på natten. Jag hade något förhöjd sänka och pga min tidigare sjukdomshistoria ville han skicka mig till röntgen.

Så vi fick åka hem och så skulle jag in till röntgen nästa dag. Joakim stackaren åkte till jobbet som vanligt efter att knappt ha fått sova. Klockan 8 ungefär kom Joakims föräldrar med Philip. Sen vid 9 tiden kom farmor och Mats. Dom skulle hjälpa mig med pluppen och vara med honom när jag skulle in till röntgen.

Strax innan 12 var jag där och röntgade mig, när jag kommer ut från röntgen träffar jag på pappa som berättar att Lina blivit inlagd. Hon har varit sjuk i några dagar och hennes hals var så himla svullen så dom först trodde hon hade fått nån halsböld, så var inte fallet men hon fick stanna kvar över natten i alla fall. Så det blev att gå och hälsa på henne när man ändå var där. Och där låg hon och inte kunde prata och fick dropp.

Sen blev det att gå ner till akuten för att vänta på svar från röntgen. Efter ett par timmar så kunde läkaren berätta att det inte syntes något men att jag kunde ha en liten retning på lungsäcken ändå. Fick rådet att äta alvedon och diklofenak om det behövdes och komma tillbaks om det blev värre.

Sen blev det även en sjukhusrunda till denna dag. Fast till vårdcentralen. Joakims högra pekfinger har under en veckas tid svullnat upp och blivit infekterat så i fredags var det bara att åka in så fick dom lägga bedövning och snitta i fingret för att tömma det på var och lätta på trycket. Så fick han ett stort bandage.

Våran lördag var i alla fall trevligare. På eftermiddagen åkte vi till knorren med Mattias och Malin och grillade lite korv. Philip tyckte det var superskoj att springa runt där och roligast var att kasta stenar i vattnet. Vädret var fint ända tills vi in princip var klara då kom det en riktig regnskur.









Ja det var väll i stort sett det vi gjorde under dagarna jag inte uppdaterade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!