Krasslig

Mår inte alls bra idag. Vaknade som jag skrev i förra inlägget inatt av att jag hade ont i nacke och så och det blev då inte bättre under dagen. Men fick i alla fall förklaringen till varför jag hade så ont sen när jag började känna mig alldeles febrig och bläää. Brukar ofta få ont i kroppen när jag har feber. Så idag har jag inte gjort mycket annat än att ligga i sängen. Just nu sitter jag faktiskt upp i soffan med massa kuddar runt mig. Ska strax ta en alvedon igen och hoppas att den hjälper lite.

Joakim är iväg och köper revbenspjäll. Det var det ända jag kunde tänka mig att äta ikväll och nått måste man ju få i sig.

Hur har det gått med Philips potträning idag då?

Jo det har gått helt ok. I förmiddags så kissade han i badrummet när han och Joakim var därinne fast inte på pottan utan han kissade på vårat badrumsskåp när han stog naken och tvättade händerna. Sen kissade han på pottan strax innan han skulle sova middag efter lunchen. Inget i kallingarna i alla fall.

När han sov middag fick han ha blöja på sig igen och den hann han faktiskt bajsa i innan han fick på sig kalsonger igen efter han vaknat.

Eftermiddagen har varit lite mer si sådär. Jag har ju varit ganska utslagen så ansvaret hamnade mest på Joakim. Philip har vid två tillfällen kissat i kallingarna men inget i pottan.

Men imorgon är en annan dag igen med nya tag och förhoppningsvis mår jag bättre så jag orkar vara med lite mer.

Vi har i alla fall våran kisslåt som vi sjunger varje gång han sitter på pottan:

"Kiss på pottan och ha det bra, sitta lite och fundera.
Varm om stjärten som en sommardag, jag tror jag kissar lite mera."

Imorgon blir det antagligen så också att vi köper en sån där sits till toalettstolen så han kan sitta där istället. Tror han skulle gilla det mer faktiskt.


Kommentarer
Postat av: tillen

ja de sitserna på toa är mycke bättre...selma har aldrig gjort nått på pottan utan hon ville gå på toa som de stora gör=) när det är gott väder tror jag det är lättare att han är utan kalsonger o naken...tror de har svårt att känna i början att de inte är blöja på...så går han naken så vet han ju iaf att de inte finns någon blöja...så gjorrde ja med Selma o de gick väldigt bra...hon va ju blöjfri båda natt o dag när hon va två år=) håller precis på med att få freja blöjfri nu...hoppas de funkar lika bra som med selma

2010-07-30 @ 22:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!