Räkningar.....

Ja det är vad jag sitter med just nu. Alltid lika kul. Idag kom Joakims pengar in på kontot. Mina pengar dröjer tills på måndag.

Alltså försäkringskassan ibland undrar man vad dom håller på med..... Jag har inte fått pengar därifrån på ett tag nu. Först var det vårat fel, vi hade glömt föra över Joakims dagar till mig, klantigt.... Så vi skickade efter en blankett som man skulle fylla i. Tror ni den kom nån dag senare? Nej det tog nästan 2 veckor att få blanketten. Sen skulle den fyllas i och skickas in, det gjorde vi ju på en dag. Men sen tog det ett bra tag innan det gick igenom och sen när jag skulle fixa med dagarna på internet så funkade inte det. Ja då fick man ju skicka efter en blankett istället, tog lika lång tid att få den igen..... Men så fick jag fyllt i den och skickat iväg den. Och nu trodde man ju att det skulle vara klart att man skulle få pengarna idag eftersom jag brukar få dom den 26:e och det är en lördag, men när jag kollade på internetbanken igår så stog det inte nått om nån kommande insättning....hmmm tänkte jag. Blev lite misstänksamm så det blev att ringa till försäkringskassan och kolla läget.

Och nej jag skulle inte fått pengar.... För vet ni jag hade i en ruta först gjort ett kryss av misstag och sen ändrat det till ett S som skulle stå egentligen. Så hon frågade om det skulle vara kryss eller S. Svarade att det skulle vara S och då fixade hon så jag skulle få pengarna på måndag. Kunde dom inte frågat det tidigare? Måste man själv ringa upp dom?

Jaja, den här gången får jag ju pengar för två och en halv månad vilket inte är helt fel! Nu kommer vi faktiskt till och med ha pengar kvar efter räkningarna vilket vi knappt haft på flera månader nu....SKÖNT! Ska nog passa på att köpa någon julklapp till Philip nu.

Nä nu ska jag återgå till räkningarna.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!