Kalas, tand och bollhav....

Igår hade vi lite kalas här hemma för Joakim som fyller på fredag. Men då är vi inte i Sverige så vi fick fira litegrann nu. Mycket sött blev det att äta. Därför var det supergott att Joakim fick laxfile, färskpotatis och romsås i födelsedagspresent av mamma bl.a. Andra födelsedagspresenter han fick igår var pengar, grillbok och en heldag på liseberg för två m.m. Jag håller tummarna för att det är mig Joakim vill ta med sig till liseberg.

Förövrigt så har Philips 7:e tand spruckit igenom nu och han har ganska ont av den. Han hade feber igår (38,4) och var snorig och inatt hade han 38,6 och var super tät i näsan. Vid tolv när vi gick och la oss fick han ligga i våran säng och sova. Och visst sov han men oj vad han vände och vred på sig och kastade sig runt åt alla håll i sömnen. Jag och Joakim sov väll mindre bra kan man väll säga.....

Imorse hade han fortfarande 38,6 i temp men vid tolvtiden så hade den gått ner till 37,6. Och han var mycket piggare. Så vi åkte ut till överby allihopa. Vi behövde handla mer alvedon till Philip bl.a.

Vi köpte även ett bollhav till honom och ett sånt där överdrag man hänger bak på bilsätet som har fickor. Kommer bli bra inför Frankrike resan.

Men nu sover Philip i alla fall. Fortfarande feberfri men väldigt tät i näsan. Han var supertrött och somnade i Joakims famn i soffan. Vaknade inte ens när jag bytte blöja och så på honom. Men eftersom han är så tät i näsan så känner jag på mig att han antagligen inte kommer sova så bra inatt heller. Men vi får väll se.

Joakim tog på sig en tuppkam (eller vad det nu är) inne på partaj....Philip undrar lite vad det är för konstigt som pappa har på huvudet =P

Joakim knödde ner sig i bollhavet tillsammans med Philip...

Våran älskling i bollhavet =)

Någonting som även var mycket irriterande i dag var att först köpte vi en alvedonflaska till Philip men sen gick den sönder av någon anledning.... Fråga mig inte hur för jag har ingen aning??? Trodde ändå dom flaskorna var lite tåligt glas i men tydligen inte. Så det rann alvedon överallt. Och Joakim fick gå in med den droppande påsen och så fick han köpa en ny. Så för priset av två alvedonflaskor fick vi en....billigt och bra =/

Och just det jag, Philip fick även en ny t-shirt också. En där det stog mum+dad=me eller nått sånt på. Från HM.

Nu ska jag lägga mig tillbaks i soffan och slappa lite så ska vi väll kolla på nån film skulle jag tro. Man är lite sleten idag efter att knappt ha sovit inatt. Jag låg bara och lyssnade så han andades och varje gång han rörde sig så vaknade jag till. Håller tummarna för en bättre natt inatt.




Imorgon ska vi in till banken och växla lite pengar inför resan bl.a. Kommer nog även få paketet jag beställde från (hemligt) =P

Kommentarer
Postat av: lina

Borde man inte kunna ha den som en pool också? :)

2009-05-24 @ 20:24:08
URL: http://linafie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!