Recention...

Ja nu är håret färgat. Använde mig av Lóreals excell 10. Den ska bara sitta i håret i 10 minuter. Och då ska man även i princip räkna med tiden det tar när man tar i hårfärgen. Så det känndes som att man nästan fick skölja ur den direkt när man var klar. Det gick verkligen undan att färga håret ikväll kan jag lova.

Sen klantade jag mig lite och hade i den i torrt hår. Och det skulle vara i fuktigt. Och det kan ha gjort att det inte blev lika drygt som det skulle blivit annars. För jag fick känslan av att det var lite snålt tilltaget med färgen. Men det funkade ändå.

Efterbehandlingen var i alla fall underbar. Håret är jätte mjukt nu. Har nog aldrig varit så mjukt efter en färgning tidigare.

Resultat: Jag valde en ljusbrun färg men det blev allt lite mörkare resultat än väntat. Och efter att ha läst lite på internet är det många som fått mörkare resultat än vad förpackningen anger. Man får vara extremt försiktig så man inte har i färgen för länge innan man sköljer får då blir det mörkare. Men tror nog att det är ganska lätt att få mörkare än vad man tänkt. Så när man köper färg så kan man kanske tänka på att välja någon nyans ljusare än vad man egentligen vill ha.

Överlag var jag ändå rätt nöjd. Och jag kan lätt tänka mig att använda den här igen någon gång. Kanske nästa gång jag ska färga redan. Nu har inte mitt hår riktigt torkat än efter färgningen så jag återkommer med slutresultatet av färgningen senare.

Inte den nyansen jag valde dock....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!