Öroninflammation....

Efter att Philip vaknat inatt också och vart ledsen så ringde jag vårdcentralen imorse. Har ju funderat på att ringa tidigare men har dratt mig lite vilket jag ångrar nu.

Ja, jag ringde i alla fall för att få en tid och möttes i telefonen av en sån underbart trevlig människa.....eller inte. Jag sa att jag misstänkte öroninflammation och då sa hon att eftersom han inte har feber så är det säkert inte det. Då sa jag att han har ju haft feber bara det att han inte har det nu. Vi fick i alla fall en tid att komma till en sjuksköterska som skulle kolla på honom. Men det lät inte direkt som att hon tyckte det var så nödvändigt.

Är ju inte konstigt att man ibland drar sig för att ringa......

Sen sa jag i alla fall i telefonen att han har fått utslag på kroppen också och att vi misstänker att han är alergisk mot clementiner, jag undrade om det fanns nån bra salva man kunde köpa eller nått. Då sa hon att jag skulle köpa lite miniderm för den var ju mjukgörande.......hmmm tänkte jag.

Ja så kom vi i alla fall in och sköterskan kollade på honom. Och hon tyckte att det såg lite rött ut i hans öron men vågade inte uttala sig så hon bokade en tid till läkare istället. Varför skulle man träffa sköterskan från första början om hon inte ens kan se nått?

Så då fick vi en tid en timme senare till en läkare, vi åkte och handlade lite mat så länge så kom vi tillbaks helt lagom tid.

Fick ju självklart en dansk läkare *suckar* han var super snäll och jättebra med Philip men jag vill gärna förstå vad läkarna säger till mig...... Philip var i alla fall superduper duktig när han undersöktes och fick massor med beröm. Och visst hade han öroninflammation i båda öronen, lilla stackaren...... Så han fick penicillin utskrivet. Sen kollade läkaren även på utslagen och då skrev han ut en flytande allergi medecin som skulle hjälpa mot utslag.

Så nu har alltså Philip två medeciner han ska få i sig.... Penicillinet ska han ha två gånger om dagen och den ska ges en timma före mat eller två timmar efteråt. Och den andra medecinen ska han ha tre gr om dagen. Kan jag säga annat än att det kommer bli besvärligt.....

Vi köpte en sån där medecin spruta så man kan spruta in medecinen i munnen på honom och det försökte vi med när vi kom hem. Joakim satt med honom i famnen och jag försökte spruta i honom medecinerna.... Tror knappt det var nått han fick i sig, det mesta kom ut igen och oj vad han skrek.... Inge skoj alls och det skär i hjärtat på en. 3 sprutor blir det också han ska ha i sig, 2 med penicilinnet och 1 med allergimedecinen. Tänkte testa att blanda i lite söt youghurt och se om det funkar. Det är banne mig lättare att ge medecin till en häst än till ett litet barn kan jag lova.....

Nu sover han lite middag i alla fall, skönt för honom. Jag ska krypa ner i sängen och passa på att läsa lite även om jag nog tror att han vaknar när som helst.

Kommentarer
Postat av: sofia

usch låter som ni kommer ha det tufft, låter som du pratade och träffade annette, hon var likadan mot mig i telefon, men vi fick en tid efter vi tjatat oss till en! dessutom var hon alltid 20 min sen när jag gick på omläggningar, ang medicin, man skall helst aldrig blanda med mat eller sådant som dom tycker är gott, för då kan dom sluta äta!



jag har typ en sked, ibland går de och lura via det sättet med, typ att dom får ta själva, det funkar här hemma, medan sprutor är skrik och gap



2009-12-08 @ 14:55:04
URL: http://zerphina.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!