Lucia och tredje advent.

Ja idag är det ju då lucia och tredje advent. Normalt sett så älskar jag lucia och advent och ja egentligen alla dagar i december. Jul är det bästa jag vet verkligen. Men jag har verkligen ingen julkänsla alls just nu..... Var lite allmänt deppig igår och det hänger väll i idag också.

Hade tänkt lucia städa hemma och ta fram tomtar och så men det har inte blivit av, jag har bara inte kännt nått sug alls efter att pynta (vilket inte är likt mig). Men allt känns bara så trist i år. Aldrig har vi haft så här lite pengar innan jul.

Vi har inte råd att köpa några julklappar till någon i år vilket är bland det bästa jag vet. Fick lite tårar i ögonen igår när jag tänkte på hur mysigt det annars är att gå runt och shoppa julklappar, sitta hemma med julmusik på och slå in dom sammtidigt som man tänker på med förväntan hur personerna som ska öppna paketen kommer att reagera.

Jag skulle vilja baka julgodis och bröd och en massa annat och bara mysa hemma men det har vi inte råd med heller. Man måste ju ha pengar för att köpa ingredienser. Jag har en byggsats till ett pepparkakshus hemma men jag måste ha glasyr och det har vi ingen. Och för att kunna pynta här hemma som jag vill behöver jag bomull men det har vi ingen.......

Och till råga på allt så rev Philip ner en av våra adventsljusstakar för ett tag sedan, den vi har i vardagsrummet. Och den översta lampan gick sönder men själva skruvdelen sitter kvar i den och det går verkligen inte att få upp den. Älskar den ljusstaken..... Och nu är den sönder.

Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska få tillbaks min julkänsla. Vi får väll hoppas att vi har råd att köpa en gran i alla fall, om jag nu får tillräckligt med inspiration till att klä den. Just nu är jag bara less och allt känns jätte tråkigt.

Jag som brukar älska lucia.....

Idag ska vi använda våra sista pengar till att köpa maskindisktabletter, mycket julkänsla där.....jo,jo

Kommentarer
Postat av: Linda.

Handdiska så spar ni en del kr :)

2009-12-13 @ 23:53:56
Postat av: sofia

låter inte som ni har de direkt roligt! ang ljusstaken, ta ur kontakten använd en pincett, (kan funka) har gjort så hemma några gånger, om Ni inte har varit i väg och handlat diskmedel så har vi här hemma om ni vill ha! det bara står.... eftersom vi inte har någon diskmaskin, hör av er om ni vill ha det

2009-12-14 @ 10:35:39
URL: http://zerphina.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!