Sjuk liten plupp....

Det har inte blivit så mycket bloggande men vi har haft fullt upp. Philip har krävt ganska mycket uppmärksamhet för stackaren har blivit sjuk.

Igår verkade han så himla gnällig och missnöjd och kunde sitta helt still i min famn och bara vara, och annars är han ju väldigt pigg och glad. Så jag tog tempen på honom och då var den på 38,1. Inte så jätte mycket men tillräckligt för att Philip inte ska känna sig helt bra.

Han sov kanske en halvtimme på hela dagen igår också så det gjorde ju inte att hans humör blev bättre, han kunde verkligen inte komma till ro och sova även om han var supertrött stackaren.

Och på kvällen så bara han skrek och skrek och var så himla ledsen. Ville inte alls ligga i sängen och sova. Så vi la honom i vagnen och gick ut på en promenad. Det tog inte lång tid innan han slocknade kan jag lova. Han var så trött.....

Sen sov han till ca halv ett, då vaknade han och var jätte ledsen. Välling ville han knappt ha alls och han bara skrek. Jag tog upp honom och bytte blöja och kollade tempen och då hade han 39. Sen fick han vara uppe lite och bli tröstad och fick även lite glass med alvedon i. Även om han inte åt speciellt mycket. Och när Philip inte vill äta glass då vet man att han inte mår bra. Tillslut efter mycket bärande, sjungande och tröstande så somnade han om i alla fall. Själv så har jag väll inte direkt sovit så mycket inatt. Man låg ju och lyssnade efter Philip hela tiden.

Han vaknade väll två gånger till under natten och då gick Joakim upp, men dom gångerna somnade han om ganska lätt som tur var.

Nu på morgonen hade han fortfarande 39 graders feber...... Och han är långt ifrån sitt vanliga goa, glada, busiga jag. Håller tummarna för att han snart mår bättre i alla fall för det gör så ont i hjärtat att se honom må dåligt.

Jag undrar om det är en tand som spökar lite igen, tyckte mig se en på g häromdagen men Philip är ju inte så pigg på att låta mig kolla efter mer noga i hans mun. Jaja vi lär väll få se förr eller senare.

Nu sover han lite i alla fall, hoppas verkligen han kan sova ett tag nu. Han behöver få lite nya krafter.

Kommentarer
Postat av: lina

Lillplupp då! :(

2009-08-15 @ 11:58:44
URL: http://linafie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!