V.27+

V.27+5 
Sön 27 apr 11:43
Igår kom vi äntligen hem igen efter en vecka på NÄL.... Fy vilken vecka. Åkte in på lördagen förra helgen för då hade jag haft så ont i min högra sida sen dagen innan och jag stod verkligen inte ut längre sen på kvällen på lördagen så då åkte vi in till akuten. Där gjorde dom lite tester och så och tyckte att jag skulle stanna kvar över natten så dom kunde hålla lite koll på mig. Fick lite panik då för jag ville INTE va kvar utan Joakim och dom snälla sköterskorna ordnade så han kunde få vara kvar också.

Vi fick komma till obs-akuten eller va det nu hette... Där fick man ligga på en säng i ett rum som bara hade väggar på tre sidor och man fick dra för ett draperi bara, Joakim fick en säng bredvis mig. Efter en natt av typ ingen sömn alls fick jag prata med doktorn och då var tydligen min sänka rätt hög och jag hade någon liten ekg förändring så han tyckte jag skulle stanna en natt till. Så jag blev då flyttad till MAVA (medecinakuten). Först såg det ut som att inte Joakim kunde stanna över men det löste sig tillslut så han fick det. Hade nog brutit ihop totalt annars för han var min stöttesten för jag hade så himla ont. Ett tag efter vi hade fått rummet så flyttade siig smärtan från höger sida till vänster helt plötsligt och smärtan tog i ordentligt. Ville typ dö eller nått satt och hyperventilerade med andningen och försökte bara slappna av.

Sen blev det natt och sömn blev det inte mycket av för jag hade såååå ont. Var totalt utmattad av smärta och brist på sömn. Sen på dagen blev det lite bättre en stund för då fick jag smärtstillande spruta i magen, den hjälpte ganska bra. Mamma, Lina och Pappa kom på besök ett tag, skönt att få lite annat att tänka på. Men så skulle jag flyttas till ett annat rum på avdelningen för det jag var på var tydligen bara ett tillfälligt rum. Dom ville flytta mig in i ett rum med en av 80+arna som också var på avdelningen och då skulle inte Joakim kunna sova där heller. Då bröt jag ihop och började gråta och fick nästan panik, skulle hellre åka hem än att sova så. Det löste sig tillslut att jag fick ett enkelrum och dom ställde in en brits till Joakim där också.

Sen gick dagarna med tester hit och dit och dom kunde inte förstå vad det var för fel på mig, det ända dom såg var att jag hade en rejäl inflammation i kroppen men inte vad den berodde på eller nått. Smärtan började bli smått bättre för var dag i alla fall.Farmor och Mats kom på besök två dagar i rad och det var trevligt. Man började bli så sjukt less på sjukhuset och alla gamlingar på avdelningen och alla tester och blodprov. Men så kom ljuset i tillvaron, vi fick göra ett ul för att se så allt var ok med liten i magen!!! Sååå mysigt att få se bebben igen . Och så fick vi ett kort också och det satt vi och kollade på nästan hela tiden sen. Vi har sötaste bebisen i världen!!

Efter 7 nätter på NÄL fick vi i alla fall på lördagen reda på att vi fick komma hem!! Tjohooo äntligen. Deras ända förklaring var att det hade vart nån inflammation i ena lungsäcken men dom visste inte vad det berodde på eller nått. *suckar*.

Det var skönt att komma hem i alla fall och vi åkte till Joakims morfar på kalas för Joakims kusin har fyllt år. Där fick vi smörgåstårta och ritzspecial....MUMS.... Sen åkte vi till min faster och hälsade på lite för dom hade tänkt besöka mig på NÄL med smörgåstårta men vi fick den med oss hem istället och den ska jag strax äta lite av hade jag tänkt.

Idag ska vi handla mat och jag ska betala räkningar sen ska vi röja lite här hemma för imorn kommer en som ska kolla på lägenheten. Hoppas vi blir av med den så vi slipper dubbelhyra. Annars blir det nog en ganska lugn dag idag.


Halsbränna 
Sön 27 apr 20:04
Har lite halsbränna just nu... bläää inge skoj alls. Kanske ska man skaffa hem lite tabletter mot sånt.

Vi va och handla mat förut i alla fall och idag blir det kycklingsallad...MUMS! Älsklingen ska göra maten så det är också ett stort plus.

Vi va inne en sväng på coop och kikade också och självklart gick vi förbi bebishyllan, råkade allt ramla ner några grejor i vagnen därifrån. Ett parasoll till vagnen, en kudde, en filt och plastadfrote´till vagnen.

Vi känner oss lite lyxiga den här månaden då Joakim fick ganska bra lön och vi hade jättelite räkningar. Joakim har beställt en jacka från nätet och jag ska kolla runt lite om det finns nån fin skötväska till ett bra pris annars köper vi nog den som hör till vagnen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!