Sent inlägg från måndag kväll och gårdagen...

Ja i måndags kom vi hem såpas sent att jag inte orkade skriva någonting och igår hade jag heller inte ork att skriva nått.

Kvällen på butlers var i alla fall mysig och vi åt super god mat. Sen gick det väll si sådär med fotbollen, slagsmål och grejer blev det så dom fick till och med avbryta matchen en stund. Och så saknade man ju Philip så sjukt mycket. Jag förstår att dom flesta föräldrar inte lämnar bort sina barn så ofta. Det är ju jätte jobbigt, och då var han bara ifrån oss mellan 19 och 22 ungefär.

Vitlöksbrödet vi åt till förrätt tog slut så snabbt att jag bara hann fotografera en tom tallrik.....=P

"Utsikten" från vårat bord.

Det var verkligen jättegod mat, jag åt fläskfile och Joakim åt rödspetta med kräftstjärtar.

Joakim är verkligen inne i fotbollen.....

Sen när vi skulle hämta pluppen hos Joakims föräldrar så hade han sin jacka uppdragen i halsen för att dölja sin nya halstatuering från dom men hans mamma listade ut det ändå. Så det blev ganska tryckt stämning. Men Philip hade vart snäll och go i alla fall och skött sig bra. Och det var hur skönt som helst att få hämta honom med oss igen.




Tisdagen:

På posten fick jag äntligen min föräldrapenning!! Den kom denna månaden ändå. Jätte skönt verkligen. Denna dagen hade vi i alla fall fullt upp med en massa ärenden att göra.

Philips outfit:



Lite gos med pappa....





När vi hade packat allt som skulle med och gjort iordning pluppen begav vi oss iväg till första stoppet, Joakims farmor och farfar. Dom hade köpt en digitalkamera och behövde få förklarat för sig hur den fungerade. Och beskrivningen till den var bara på engelska och den förtstod dom väll inte så mycket av. Det tog ett bra tag att få dom att förstå kameran och jag undrar om dom kommer ihåg hur den funka om man frågar dom idag.

Nästa stopp var banken i Trollhättan. Vi skulle hämta ut min föräldrapenning. Till nästa månad måste jag verkligen ha fixat så jag får in pengarna på kontot istället för herregud vad jag hatar att va på banken!

Sen fick vi ta ut pengar och svänga förbi tatoo studion och så sprang Joakim in för att betala för sin tatuering. Jag och Philip väntade i bilen så länge....och väntade, och väntade och väntade.... Började nästan undra om han gjorde en till tatuering eller nått. Men sen kom han tillslut. Didi hade tydligen vart riktigt pratglad så det var därför han fastnade därinne så länge.

Sen åkte vi till överby köpcenter. Där kan man väll säga att vi shoppa loss litegrann. Men konstigt nog inget till oss.....Bara massa Philip grejer....haha. Det är så det är nu för tiden antar jag. Det är ju så sjukt kul att köpa bebisgrejer.

Vi köpte ett set där man gör avtryck från Philip och sen ramar in dom. Här är ramen. Man var tvungen att klistra in avtrycken och det fattade ju inte vi att man fick ha eget lim så än så länge är ramen tom.

Men avtrycken gjorde vi i alla fall, resulterade i en liten gips fot och en gips hand.

Sen va vi inne på HM och shoppade några klädplagg till pluppen.



Det här va ju bara så gulligt! Tyvärr hade dom inte i strl 56 så det fick bli 62 men det kan han nog snart ha om ett par veckor....Han växer ju så himla fort.

Sen inne på beginners köpte vi ett set sängkläder till vagnen. Kommer passa bra till hans laban mobil som redan hänger i vagnen.

Så blir man ju väldigt hungrig när man är och shoppar. Vi bestämmde oss för att äta lite lunch på briggen. Philip hade sovit hela tiden sen vi åkte hemifrån men självklart vaknade han när vi nästan precis hade börjat äta. Och hungrig var han. Men vi hade med oss lite ersättning och personalen på briggen värmde den åt oss i deras micro så det var allt lugnt ändå.

Pluppen ville ju också äta tillsammans med mamma och pappa....

Sen var vi väll hemma vid 5 tiden ungefär och strax efter vi kommit hem kom Joakims pappa förbi för att hjälpa till att sätta upp våran nya taklampa som vi skulle ha i vardagsrummet. Blev verkligen kanon fint med den lampan. Är supernöjd även om jag redan lyckats slå i huvudet i den en gång.



Sen på kvällen så bytte Joakim blöja på Philip.... Och jag skulle amma honom efteråt. När jag ammat en liten stund kände jag nått blött, då var det Philip som kissade ner hela sin body som han hade på sig och det bara rann över hela mig. Både magen och kläderna jag hade på mig. Tydligen så hade Joakim satt på blöjan med snoppen riktad uppåt så det läckte ganska bra då när han väl kissade. Det var mindre roligt kan man väll säga. Det misstaget gör man nog aldrig om....

Idag onsdag blir nog en lugn dag skulle jag tro. Har inte lust att göra någonting egentligen. Imorgon är det dags för BVC besök igen och på fredag är det öppna förskolan så det blir ju fullt upp resten av veckan ändå. Kan va skönt med en lugn dag emellan. Även om vi egentligen måste handla lite mat. Får väll se vad som händer....

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken fin lampa ni köpt :) å fina kläder.. åååh.. fick också min föräldra penning men var ju inte så mkt att hurra för.. Fick bara för 11 dagar. Fick du de med?

2008-08-27 @ 13:49:12
URL: http://sandraedin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!