Hemsk natt, dagislämning och sen mysigt bad och förkyld bebis!

Lite lång rubrik kanske men det har allt hänt en del nu.....

Jag och
Joakim gick och la oss vid 12 igår kväll. Ca halv 2 så vaknar jag av att Philip gråter och strax därefter öppnas dörren till vårat sovrum och Philip kommer in och är ledsen, första gången någonsinn som han kommer in till oss på det sättet på natten. Antagligen en mardröm. Han fick i alla fall komma upp i våran säng, och där låg han och ålade sig och tjöta och sparkade och höll på men inte somna. Nån gång vid 3 la jag över Alice i våran säng också för hon var lite tät i näsan så hon fick ligga och sova på min arm så hon kom upp lite och kunde andas bättre.

Vid 4
gav vi upp med att få Philip att somna i våran säng så Joakim tog honom och gick in på hans rum men han ville inte ligga i sin säng ensam så Joakim fick lägga sig där med honom och sen fick han inte gå därifrån så han fick va kvar där. Kan ju tillägga att Philip har en kort växasäng så man får typ ligga i fosterställning.

Klockan 7
ringde klockan i alla fall och då var jag inte pigg, pallrade mig upp ur sängen och gick in för att väcka mina pojkar.....

Det var riktigt trötta pojkar =P

Sen blev
det att ta på sig kläder och dra iväg till dagis för att lämna av Philip. Jag gick in med honom medans dom andra satt kvar i bilen. Och eftersom det var lite annorlunda idag både med dålig nattsömn och annan rutin på morgonen så blev lämningen helt pannkaka....Philip var jätteledsen och ville inte alls att jag skulle gå. Tillslut var jag tvungen att lämna min jätteledsna gosonge och det gjorde så ont i hjärtat =(

Sen blev
det i alla fall bad på HAB, jättemysigt var det och skönt att bara få ha en skön stund i vattnet efter denna morgonen. Vi sjöng lite olika sånger först och sen var det fri lek. Badet varar en timme egentligen men vi mammor med mindre barn gick upp efter en halvtimme ungefär, dom orkar inte så mkt mer dom små.





Sen hem igen och då slappade vi bara i soffan och kollade på ett par avsnitt av glee. Alice täta näsa var tydligen också en försmak på förkylning för nu är hon rosslig och hostar lite emellanåt..... Skit också, man mår så dpligt när dom små är sjuka. Ingen feber i alla fall (än).

Nu är
Philip hämtad från dagis i alla fall och ligger och sover och vi andra bara tar det lugnt. Jag börjar känna att en go huvudvärk är på gång, alltid lika trevligt. Jag håller tummar och tår för att Alice blir snabbt bättre och att vi får en bättre natt denna natten sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!