Svar på kommentar

Johanna om Genus:
Men om man bara låter barnen vara så ramlar de in de rådande könsmönstren. Barnen är inte fria. De blir fria om vuxna runt om kring dem vidgar deras vyer! Låter man barnen bara ta efter normen kommer de inte att ha frihet att utvecklas till dem de är utan bli "typisk" killiga/tjejiga för att det är det som förväntas av dem.




Sarah svarar:Nu vill jag för en gång skull verkligen få en beskrivning på "dom rådande könsmönstren" och vad som är "typiskt killigt/tjejigt" och vad som är så hemskt med detta!

Sen låter man väll aldrig sina barn löpa vind för våg direkt det gör väll ingen förälder, man uppfostrar ju sina barn. Men jag menar att man ska låta sina barn fritt få välja själva vad dom vill leka med, ha på sig för kläder eller göra för fritidsaktiviteter. Det blir lätt lite hysteriskt det här annars tycker jag att man knappt låter barnen få vara tjejiga eller killiga för att det ska ju tydligen vara fel i dagens sammhälle. Man ska tydligen vara en helt könsneutral människa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sarah, din blogg är mycket fin och välskriven. Er dotter Alice är jättesöt!



Ang din genus åsikt här på bloggen så finns det många invändningar mot dina ogenomtänkta argument om detta. Det jag mest funderar över är när du skriver att personlighet ändå utvecklas senare i livet. Men det du gör när doppar Alice i rosa färg varenda dag, dessutom skall du färgbomba hennes rum med rosa saker. Är att styra den, tom hämma den. Som förälder har du ett enormt infyande på ditt barns utveckling redan från mycket tidig ålder.



När hon växer upp i sitt barn rum senare i livet, tittar sig omkring, det enda hon ser är: Du är en tjej, du skall klä dig som en tjej, leka som en tjej osv. Brodern får en brandbil och dottern en rosa liten och docka med en kam. Detta får mig att må illa. när jag tänker att året 2011!



Varför kan du inte låta dina barn välja när de kan istället, är det verkligen så viktigt för DIG att hon skall bli så flick aktig som möjligt?

2011-02-26 @ 14:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!