Alice

Ja hur går det med Alice annars då? Jo hon är världens snällaste verkligen. Hon gör verkligen inte mkt besvär av sig. Hon sover mest men börjar få lite mer vakentider nu också. Skriker gör hon aldrig. Fast hon kan allt säga ifrån ibland ändå om hon är missnöjd över något men då tjuter hon bara till ett par gånger, aldrig så det blir ihållande skrik.

Äter gör hon ungefär var trejde till var fjärde timme. Just nu får man truga i henne lite mer än vanligt för hon är rätt tät i näsan och blir ganska trött när hon äter så man får väcka henne emellanåt genom blöjbyten och så. Man har sina knep. På dagarna behöver hon i princip aldrig ligga själv, hon ligger mest i min famn hela dagarna. Hon är min gosebebis! Ibland får Joakim också låna henne =P Men Joakim busar mest med Philip på dagarna och ger honom mkt uppmärksamhet

På nätterna ligger hon i sin vagga och sover, hon har inga problem med att sova själv. Fast jag kan allt känna att jag gärna hade haft henne intill mig även på natten....Men det är bara att inse att jag sover som bäst när jag inte har barn i sängen, detsamma gäller Philip. För jag ligger mest vaken då. Och nu har jag svårt som det är på nätterna då jag bara kan ligga och sova på rygg. Har för ont i fogarna för att kunna sova på sidan. Kan lova att jag är stel i kroppen efter att bara ha sovit på rygg nu i några veckor.

Och hur går det med Alice och Philip? Jo det går jättebra! Han älskar sin lillasyster och vill gärna klappa och krama henne mkt. Han är också jättenyfiken på allt hon gör och frågar ungefär en miljon gånger om dagen "vad gör lillasyster?". Ja han kallar henne oftast för lillasyster fast han vet mkt väl att hon heter Alice. Men han gillar helt enkelt att säga lillasyster. Han är i alla fall inte ett dugg svartsjuk på henne och att jag sitter så mkt med henne. Men det beror nog en hel del på hans underbara pappa som busar så med honom hela dagarna. Philip får uppmärksamhet så det räcker och blir över.

Och självklart får han uppmärksamhet från mig också! Han är ju min goseplupp, men som vanligt så brukar vi mest gosa tillsammans, jag är inte lika bra på att leka som Joakim. Philip brukar kalla mig för "gosemamma".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!