V29+

V.29+0 
Tis 6 maj 10:55
En ny vecka!Skrattande

Nu börjar det bli upploppet verkligen. Hoppas att dom här veckorna kommer gå undan. Men vi har ju en del att göra i och med flytt och så.

Nu vill jag bli frisk också men jag känner nog att jag i alla fall är på bättringsvägen. Måste köpa nått på apoteket mot halsbrännan jag börjat känna av. Gött jobbig är den. Och hu vad många äckliga bristningar jag fått men det är värt det.....Även om det inte är sååå roligt. Dom bleknar ju sen i alla fall.

Det fina vädret fortsätter och det blir så äckligt varmt i våran lägenhet när solen ligger på. Längtar ihjäl mig till nya lägenheten där man kan sitta ute och njuta. Blir så sjukt instängt här....hua....På torsdag får vi nog veta i alla fall om vi får flytta in 1:a juni istället. Gött om man kunde slippa dubbelhyra och så. Och då kan vi ju använda skattepengarna till nått skoj!

Idag kl 14 skulle bovärden komma och göra inspektion på våran lägenhet. Sååå segt..... Men men det är ju ett måste. Sen står det en conteiner här på området nu så vi måste passa på att slänga lite skräp. Ska bli gött att få rensa bort en hel del skit nu inför flytt och så.


Nu har.... 
Tis 6 maj 14:20
bovärden vart här i alla fall så nu kan man slappna av. Hon hade inget att anmärka på nu i alla fall men man vet ju inte sen när möblerna är borta. Fixade tillbaks cyklarna också som dom hade ställt undan. Hoppas jag pekade ut rätt cyklar nu, hehe fast man kanske skulle passat på att byta upp sig lite.

Nu vill jag bara att Joakim ska komma hem från jobbet så vi kan ta fram glassen som ligger i frysen. Är sjukt sugen på glass nu och det är så varmt. Håller på att rinna bort här i lägenheten verkligen.

Bm ringde i förmiddags också och jag fick en tid redan imorgon halv tolv. Ska bli kul att se hur sf måttet ligger på nu. Och så skulle jag ta med morgonurin också så det måste jag komma ihåg att ställa fram en burk så jag inte glömmer bort det. Hoppas hb har gått upp lite också för 97 var ju inte det bästa värdet direkt. Och så är det ju självklart underbart att lyssna på bebisens hjärta. Å se om hjärtslagen ligger på ungefär samma.


V.29+1 
Ons 7 maj 09:14
Ska till bm om ett par timmar. Sjukt varmt i lägenheten Skrikandes. Håller verkligen på att dö här.... Sen mår jag lite halvskruttigt idag också. Har sovit lite dåligt inatt och så. Åh vad jag just nu skulle vilja åka till nån sjö och hoppa i och svalka av mig. Hur ska det bli i sommar egentligen?? Hoppas hoppas den nya lägenheten inte blir lika hemsk som denna.

Igår fick jag en riktigt rejäl spark av bebis i alla fall. Till och med så det gjorde ont och jag var öm där efteråt. Lilla busbebisen. Jag skrek till när h*n sparkade...haha. Tänk att en sån liten kan ha så mycket kraft.


Vart hos bm nu.... 
Ons 7 maj 12:46
HB: 110 så det är ändå på uppgång. Det är bra.

Blodsocker (eller vad det nu heter): 8.1 så det har höjts. Mindre bra och ska nog få göra en glukosbelastning i fall att...

SF mått: 29 cm. Har inte växt så mycket sen sist men enligt bm är det normalt.

Vikt: 96.5kg Alltså ett halvt kg mindre än sist.

Hjärtljud: ca 160slag/min

Blodtryck: 135/65 om jag inte minns helt fel, undertrycket är jag säker på men kommer inte riktigt ihåg övertrycket.


Och så frågade jag bm om jag behövde byta sen när vi flyttade och det behövde vi inte så det var allt bra skönt. Föräldragruppstiderna visste hon inte riktigt pga att dom flyttar nu och inte har ordning på alla papper än men hon skulle höra av sig så fort hon visste. Inget protein i urinet hade jag heller. Ska dit igen om två veckor


V.29+3 
Fre 9 maj 14:41
Ja vad ska man skriva... Onsdag eftermiddag var en väldigt intressant dag. Först var jag ju hos bm och sen på eftermiddagen följde jag med Joakim till strandgatan där han skulle ta några öl med sina jobbarkompisar i det fina vädret. Det gick åt helvete rent ut sagt. Tydligen var det för mycket för mig för smärtorna drog igång igen...huu.

Jag fick så ont igen att jag bara yrade och mådde baj och dom smärtstillande som jag hade hemma hjälpte inte. Tillslut fick vi åka in till akuten igen (skitkul) och där fick jag smärtstillande i spruta. SÅÅÅÅ skönt!!! Älskar dessa sprutor. Det gjorde i alla fall att vi kunde ta oss hem igen och jag kunde sova litegrann. Fick i och för sig lägga mig på soffan tidigt på morgonen för där kan jag bulla upp mig mer med kuddar och så.

Igår mådde jag lite bättre men inte bra...Nu blir det i alla fall vila för mig ett tag så jag blir frisk nån gång. Fick gå och lägga mig på soffan inatt också. Men nu mår jag bättre och bättre. Känns verkligen att det gjorde gott att ta det lugnt igår. Gäller bara att fortsätta ta det lugnt ett tag till.

Sen är jag så irriterad på EIDARS som aldrig kan lämna nått besked om vi blir av med lägenheten till Juni eller inte. Dom bara skjuter fram på det hela tiden...Lite frustrerande kan man väll säga.

Och sen HATAR jag våran lägenhet just nu som blir så helvetisk varm under dagen. Det känns som att bo i en bastu verkligen.


V.29+5 
Sön 11 maj 20:31
Igår låg jag med feber hela dagen helt utslagen och idag ingen feber men matt och ont. När ska denna mardröm ta slut??? Vad har jag gjort för att förtjäna detta???

Drömmde mardröm inatt att jag fortfarande hade det såhär när bebis kommer. Fattar inte hur jag ska orka med en förlossning eller en liten om jag mår såhär. Jag vill ju att den här sista tiden ska va mysig. Och så ska vi ju flytta snart också och måste packa å grejer *suckar* då kan jag ju inte må såhär ju!

Nä nu får det allt bli andra bullar snart så jag mår bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!