V.26+

V.26+0
Tis 15 apr 10:37
En ny vecka Skrattande. Nu börjar vi smyga oss lite närmare tredje trimestern. Har 98 dagar kvar till förlossning.

Livet känns rätt bra just nu. Igår va vi och sa upp våran lägenhet och skrev på kontraktet för den nya, längtar till vi kan få börja greja med den. Kommer bli jobbigt att flytta men det kan ju va bra tidsfördriv i väntan på bebis. Vi va också och hämtade bebisens byrå som nu är målad vit. Så nu matschar den bra med resten av möblerna därinne. Känns lite trist bara att jag vill ju sätta upp tavlor och grejer på väggarna och göra iordning lite mer men det är ju ingen ide nu när vi ska flytta.

Åh jag vill åka och kolla på lägenheten igen och planera hur vi ska ha det, och så vill jag greja på uteplatsen å få det fint. Tänk det kommer va sommar och varmt (förhoppningsvis) när vi flyttar dit, och det kommer inte va långt kvar till bebis kommer. Jag hoppas att det är nån som vill ha den här lägenheten tidigare så man slipper dubbelhyra och kan flytta in lite tidigare i den nya.

Åh vad jag vill att bebis ska komma snart, att tiden ska gå fortare. Det känns som det ploppar ut bebisar överallt. Längtar tills man kan få åka in till förlossningen .

Nä nu ska jag ta en dusch och sen starta en tvätt och en disk och sen äta litegrann.


V.26+1
Ons 16 apr 11:01
Dags att ta ny magbild idag men det får vänta för jag ska med therese på stan lite. Hon ringde nyss och ville ha sällskap. Och då får jag köra lite barnvagn...hehe längtar tills det är våran barnvagn jag får köra. Får väll ta å göra mig iordning strax men är lite seg, sov så dåligt efter att Joakim åkte till jobbet tidigt imorse.

Det är ganska fint väder ute idag i alla fall. Det är allt skönt. Funderar lite på om jag kanske ska göra lite kolsyrat vatten att ha med i en flaska? Får sån yrsel ibland när man är ute så det kan nog va bra att ha med. Synd att Joakim har mitt presentkort i hans plånbok, hade ju kunnat kolla lite annars men det är nog bäst att vänta tills dom får in lite mer sommriga grejer....

Åhhh vad jag undrar vem som bor i min mage. Vad är du för en liten filur? Och är du en flicka eller pojke? Man kan bli nästan tokig av att tänka på det.

Nä nu måste jag nog gå och göra mig iordning litegrann om jag ska hinna


V.26+2 
Tors 17 apr 11:29
Igår kväll hade jag så himla ont efter min och Thereses runda på överby att Joakim fick stödja mig när jag skulle gå någonstanns i lägenheten. Hade nog kunnat ge en miljon för ett par kryckor igår.

Idag hade jag tänkt städa lite här hemma men vi får se hur det går, har fortfarande ganska ont. Lite kanske jag kan göra i alla fall. Tänkte försöka ha mat klart tills Joakim kommer hem från jobbet i alla fall. Han är verkligen världens bästa! Jag älskar honom så mycket så ibland vet jag knappt vart jag ska göra av alla känslor.

Bara en dag till imorgon sen är det helg igen. Ska bli skönt. Och sen på måndag är det ju dags för nästa bm besök och då ska Joakim följa med igen!!! Wohoo!


V.26+3 
Fre 18 apr 10:42
Vi var och hämtade ett par kryckor hos Joakims pappa för han hade ett par extra, känns bra att ha till dom gångerna jag har ont eller om man måste gå mycket. Sen va Lina här några timmar på eftermiddagen och vi spelade brädspel och åt glass. Hon fick känna ett par sparkar från bebis också. Den förste förutom Joakim som fått känna det.

Och idag är det fredag....Sååå skönt och jag längtar tills älsklingen kommer hem så jag får krama om honom. Älskar ju honom så och saknar honom så sjuuukt mycket när han jobbar. Och vädret är strålande fint idag också, hade verkligen velat ha våran nya lägenhet med uteplats nu så man kunde sätta sig ute i solen och äta frukost eller nått. Känns inte så kul att sitta här på balkongen direkt. Och speciellt inte ensam, då känner man sig som ett utittat mongo eller nått.

Måste försöka röja lite härhemma för på måndag kommer bovärden för att inspektera våran lägenhet. Och som det ser ut nu så är sovrummet inte direkt super städat. Och resten av lägenheten behöver plockas lite smågrejer och så för jag har inte orkat dom senaste dagarna pga rygg och så. Ska se om jag orkar idag. Det hade vart skönt att ha det gjort.

Har märkt att min kropp har nån slags inbyggd klocka i alla fall, jag vaknar alltid vid ca halv sex på morgonen och måste gå på toa. Sen vaknar jag allra senast kl 10 igen men då har jag verkligen kämpat för att behålla sömnen ett tag. Jag kan verkligen inte sova längre det går bara inte. Förr kunde jag ju sova till kl ett utan problem. Men så går jag och lägger mig lite tidigare nu också i och för sig. Oftast tidigare än Joakim till och med och han jobbar ju ändå..... Igår hade jag som vanligt hunnit somna innan han la sig, tråkigt är det men jag hann vakna innan han gav sig iväg så då kunde jag krama lite på honom. Och nu känner jag doften av hans parfym här vi datorn *myser* GUD vad jag älskar honom!!!


Har så tråkigt..... 
Fre 18 apr 12:24
Gud vad tiden går långsammt..... Kan ju städa lite för att fördriva tiden men har fortfarande ont i ryggen...bläää ska starta en tvätt och en diskmaskin i alla fall. Vill att tiden ska gå snabbare så älsklingen kommer hem till mig. Sen vet jag inte riktigt vad vi ska äta ikväll heller....hmmmm får fundera ut nått.


V.26+4 
Lör 19 apr 08:23
Har så sjukt ont!! Har legat konstigt igår natt eller nått inte vet jag men jag vaknade med ont i nacken i går morse, sen blev det värre och värre under dagen och på kvällen hade jag ont från nacken på höger sida ner runt skulderbladet där bak och runt bröstmuskeln där fram. Har knappt kunnat sova inatt, har väll sovit några minuter här och där. Har gjort för ont. Va uppe och duscha varmt med massagestrålen på men det hjälpte inte, höll nästan på att tuppa av där inne av smärtan. Och Joakim fick massera och värma vetekudde till mig men det hjälpte inte heller. Massagen hjälpte bara så länge han höll på. Hade så ont så tårarna rann. Och dom gångerna jag luckats hitta en ställning för nån liten stund som känndes ok så att jag kanske nästan skulle kunna somna då sparkade bebis så mycket så då kunde jag inte somna för det. Lille busbebis......Jag var allt lite irriterad på bebisen inatt.

Nu har jag i alla fall gett upp att få sova och sitter här, har fortfarande jätte ont och mår lite illa, känner mig nästan svimmfärdig. Får nog hämta lite vatten till mig själv....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!