En lugn dag...

Dagens outfit:



Känns som vi är ute och flänger varje dag nästan men idag har vi vart hemma hela dagen. Och mycket har vi inte gjort direkt. Jag har tvättat ett antal maskiner och så har vi städat ur skrubben så nu är det ordning och reda där inne. Nu kan man till och med få in barnvagnen där så den slipper stå i hallen och ta plats. Annars har vi inte gjort så mycket mer. Philip har fått sig ett bad idag igen och han älskar det lika mycket som alltid.





Inlindad i handduken efter badet <3

Sen skulle Joakim raka håret i eftermiddags men så dog batteriet i trimmern så han har fått gå hela dagen med halvrakat huvud....hehe. Fast nu står han i badrummet och rakar resten....



Efter badet så låg Philip och sov på Joakims mage. Där ligger han alltid gott och sover.



Sen ikväll så lagade Joakim sin urgoda tonfiskgryta med curry, den ser inte god ut men det kan jag lova att den är!



Som sagt så ser det inte så gott ut....

Philip låg i babysittern på golvet medans mamma och pappa åt. Han var också alldeles nyäten därav haklappen på fortfarande.



Nu ska vi ta det lite lugnt ett tag och mysa i soffan, kanske göra lite popcorn eller nått. Sen kl 23 har vi tvätt tid så då ska vi torktummla lite kläder som jag tvättat under dagen och som inte fått plats på stället och även tvätta ett par maskiner. Vi ligger verkligen efter med tvättning men nu börjar det allt ta på det. Hittade ju massor med kläder i skrubben som vi bara gömt undan och glömt bort. Sjukt vad mycket kläder vi har....Eller i alla fall Joakim. Jag har inte lika mycket och sen är det väll bara ca hälften som passar kanske men det ska vi ändra på. Målet är väll att komma i mina älsklingsjeans som jag köpt strax innan Joakim och jag träffades och då vägde jag ungefär 15 kg mindre än nu och då har jag ändå gått ner 20 kg sen alldeles innan Philip föddes.....Några mer kg kvar till min trivselvikt alltså. Jag har sagt hela tiden också att jag ska börja med min pilatesträning men jag får ju aldrig tummen ur ju......Nu får jag allt ta tag i det snart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!