HJÄLP

Jag vet ju att det är några stycken som läser bloggen även om dom flesta är lite dåliga på att kommentera =P Men jag behöver lite råd och tips om hur vi ska göra med bilstol faktiskt.

Vi hyr
ju ett babyskydd från sjukhuset men den ska vara tillbaks om mindre än 2 månader. Och jag vet inte riktigt hur vi ska göra med stol faktiskt.

För normalt
sett så ska inte bebisen byta till nästa stol fören dom kan sitta, jag har ingen aning om Alice kommer kunna sitta vid det laget. Just nu kan hon det inte, inte ens nära.

Så alternativen är att köpa en stol till Alice som är från 0-18kg alltså upp till ca 4 år och så får Philip ha kvar sin stol i ett år till tills det är dags att köpa framåtväd till honom.

Eller så chansar vi och låter Alice ta över Philips stol fast det inte är säkert att hon kommer kunna sitta och så köper vi en ny stol till Philip som man kan ha både bakåtvänd (ett år till) och sen vända framåt så han kan ha den ett tag. Kanske att man kan göra upp nått med NÄL om att låna babyskyddet lite längre.......

Åh detta
är svårt, hur skulle ni gjort? Och vad rekommenderar ni för stolar? Philip har just nu en besafe izikid. Och den är superbra förutom att det är lite synd att det inte går att flytta den mellan bilar, den sitter liksom där den sitter =P

Kommentarer
Postat av: Lola

Jag rekommenderar att du köper en Britax Hi-way som fungerar från 0-25 kg. Den ska vara extra bra för den går att ha i mitten bak på de flesta bilar också.



Måste säga att jag är imponerad över att du orkar! Starkt jobbat, verkligen! Kan inte vara lätt att ha en så sabla envis dotter ;o)

2011-06-22 @ 17:03:53
Postat av: Jenny

Jag har aldrig hört att de ska kunna sitta för att byta stol, däremot går man efter vikten på barnet. Är Alice liten så skulle jag ju tro att hon ska/kan ha babyskyddet ett tag till.Du kanske kan köpa ett begangnat så blir det billigare och ni kan ha det så länge ni behöver? Hör med NTF, de är ju duktiga på denna typen av frågor och är alltid uppdaterade på vad som gäller. Lycka till!

2011-06-22 @ 18:08:21
URL: http://www.smabarnsmamman.bloggplatsen.se
Postat av: Marie, Mamma till William & Linus ♥

Acta Graco Duo Logic är från 0 månader

2011-06-22 @ 18:30:02
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: henny

Eftersom besafe izikid går att luta lite bakåt (om jag inte har fel?) och hon är såpass stor nu, även om hon inte kan sitta själv än, så tror jag inte det är några problem för henne att använda den. Huvudsaken är att hon är tillräckligt stadig o stadig i nacken.



Annars lät det väl som en bra idé att försöka göra upp något med BB? =)



2011-06-22 @ 19:52:27
Postat av: Anna

Se här http://www.ntf.se/konsument/fraga3924.asp?katid=29



Det är ju inte säkert att Philip behöver vändas om ett år. Min son som fyller 5 i november sitter fortfarande bakåtvänt i sin Britax Hi-way utan problem. Jag skulle ha köpt Hi-way till något av barnen (Philip, om han börjar sitta trångt i sin besafe stol och låta Alice ta över besafen eller en hi-way till Alice om Philip fortfarande sitter bra i sin).



Bilbarnstolarna är en jungel, lycka till!

2011-06-27 @ 21:35:29
URL: http://pupa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!