Host, host

Måste bara klaga lite till på denna torrhosta..... Jag har haft det riktigt jobbigt inatt. Har fått dricka massa vatten och ligga och försöka hålla emot impulsen att hosta, har inte sovit sådär allt för mkt.

Alice har legat
i sin egen säng inatt, har försökt bulla upp vid huvudändan men hon glider ju bara ner hela tiden, jätte irriterande. Det har väll annars gått rätt ok, hon har ätit ett par gånger bara och det brukar hon annars inte göra när hon är frisk. Men precis som jag har druckit vatten inatt mot den torra fläcken i min hals så har väll Alice försökt göra detsamma.

Hon är
väldigt hostig nu i alla fall stackarn. Varför kan dom inte uppfinna nån hostmedecin för bebisar? Finns ju inget man kan göra och det är jättejobbigt.

Just nu
ligger hon i Joakim knä i alla fall och pratar lite med sin pappa emellan hostattackerna, sötaste flickan. Philip ligger och sover middag. Vi la honom lite tidigare idag så han skulle hinna få lite sömn innan vi ska åka till mormor och morfar.

Philip från när han var i Alice ålder ungefär =)


Kommentarer
Postat av: Felicia

Noskapin är ganska bra mot rethosta. Dock måste man rådgöra med en läkare först ifall man ammar läste jag...men om det är OK med läkaren kanske det är värt att testa? Är sjuhelsikes jobbigt att ha rethosta speciellt när man ska sova! Jag fick tillslut ta receptbelagd hosmedicin...hade hosta i över 4 veckor! Men sen försvann det :)

2011-01-30 @ 12:36:58
Postat av: Mammabea

Så fin!

2011-01-31 @ 00:40:03
URL: http://mammabea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!