Turkiet Dag 1

Här kommer en liten genomgång av resan ner och våran första dag där nere....

Vi vaknade
klockan 02:15 på natten av väckarklockan men var ganska snabbt ur sängen kan jag lova. Slängde ner det sista i handbagagen och väckte våra trötta barn. Alice fick mat och sen packade vi in oss allihopa i Joakims pappas bil, han skulle köra oss till flygplatsen.

På flygplatsen
mötte vi upp farmor och Mats och så checkade vi in och gick upp och satte oss för att vänta på boarding.

Philip var lite trött men på gott humör ändå, flygplanen var spännande att kolla på genom fönstrena.

Joakim laddade inför resan med en stor stark.

Jag behövde ingen öl, jag är som jag är ändå, men en kaffe var gott denna tidiga morgon.

När vi
sen skulla gå på planet blev Philip lite nervös och sa att han inte alls ville flyga men när vi väll var på och när planet började rulla lite sakta så var det ingen fara alls och han ropade WIEEEE när planet lyfte från marken. Och han var så himla duktig hela resan. Satt och grejade med lite leksaker i sin stol, pysslade och åt mat och godis. Varken Philip eller Alice verkade ha några problem med öronen.

Philip leker med sitt leksaksflygplan som är en kopia av det vi flög.

Vi drack varsin rom och cola (eller rom och pepsi kanske man ska säga)

När vi
väl kom fram till Turkiet efter en flygning på 3 timmar och en kvart så väntade det en bussresa på en timme framför oss. Varmt som bare den var det när vi skulle gå på bussen. 40 grader var det i Turkiet denna dag. Men bussen hade AC så det var skönt. Philip var supertrött så han somnade nästan direkt och sov hela bussresan. När vi sen kom fram till hotellet så möttes vi av en superlyxig och jätte vacker uppfart med statyer, pelare och och fontäner. När vi kom in i lobbyn blev vi inte direkt besvikna där heller. Jätte fräscht och vackert. Men Philip var inte på sitt bästa humör först, trött efter resan och ett hastigt uppvaknande men sen hittade vi en övergiven boll och då blev det bra igen.

En glad Philip som hittat en boll och tagit ett äpple som bjöds på i lobbyn.

En del av lobbyn med ett bord med äpplen, vatten och juice som man kunde ta för sig av.

Receptionen där Joakim och Mats är på väg att checka in.

Farmor med sina barnbarnsbarn.

Sen drog
vi upp på rummet med väskorna, eller ja handbagagen för dom andra väskorna kom personalen upp med. Så bytte vi om och gick ner för att utforska områdena lite.

Här var cavebar som låg i en del av the main pool eller activity pool som den kallades.

Joakim och Philip är redo att hoppa i vattnet. Här är en annan del av activity poolen. Vattengympa pågår för fullt till höger i bild....

Joakim och Philip i alén påväg ner till stranden.

Trappan upp mot lobbyn.

Liten lunch i snackbaren nere vid stranden.

Joakim är lycklig med sin hamburgare och öl.

Philip äter glass, en av måååånga glassar under veckan.

Utsikten från snackbaren.

Stranden

Joakim är påväg ut för att bada....

Det var
helt underbart varmt och skönt i havet, ca 28-29 grader varje dag. Bottnen var först sandbotten som sedan gick över till klappersten, det blev djupt ganska snabbt och sen var det väldigt mycket vågor så det var kanske inte speciellt barnvänligt att bada i havet men för oss vuxna var det gott. Tur barnen hade helt underbara pooler att bada i istället.

Philip vid en av fontänerna i alén.

Middagsdags, asiatiskt tema var det på bufén denna kväll. Alice lite trött och gäspar i mitt knä.

Mina pojkar <3

Efter middagen var vi och kollade lite på kvällens barnunderhålning som RajRaj stod för denna kväll.

Philip är inte så svettig utan bara blöt från lek med fontäner. Här dansar han lite....

Jag bär på en trött Philip påväg upp från scenen vid amphieteatern där underhållningen höll till.

Och den här bilden på hela familjen Andersson får avsluta våran första dag i Turkiet och hotell Seven Seas. Vi är precis lika trötta som vi ser ut här kan jag lova. Och vi var ju tvugna att ladda batterierna för nästa dag.