En halvtimme

Ja då var plupp hemma igen och ligger och nanar inne i sin säng. Det hade gått jättebra på dagis vilket var skönt. Han hade lekt för fullt. Kanske inte ätit så bra men han har inte riktigt fått tillbaks aptiten igen heller så det var väntat.

I vagnen på vägen hem satt han och babblade för fullt och sa att det hade vart roligt på dagis. Det är skönt att höra. Kommer nog gå mkt bättre på måndag igen. Nu känner han ju igen nya lokalerna.

Är föresten helt ok innuti barackerna. Ser ju ut som vanliga rum när man är där inne. Dom en lite större öppen yta och så ett par mindre lekrum, skötrum, toaletter, hall, kök.

Kollade tiden lite idag också hur lång tid det tar att gå till dagis. Och när jag gick själv utan Philip tog det väll ca 10 min enkel väg. Men då är jag inte direkt snabbast i stan kan jag lova. Allt som allt tog det ca 30 min att gå till dagis, hämta ut Philip och gå hem. Helt ok. Inte så stor skillnad mot när vi åkte bil till det andra dagiset.

Men nu är jag ganska slutkörd efter att ha promenerat fram och tillbaks dit i två omgångar och röjt lite här hemma emellan så nu ska jag slappa på soffan en stund.

Längtar tills
Joakim kommer hem i eftermiddag så vi kan börja ha lite fredagsmys. Ska laga tacolåda ikväll också, det är nått jag gillar starkt.

Recept på tacolåda:


Köttfärs
1 påse tacochips
Riven ost
Tacokrydda
Tacosås
Majs


Man steker upp köttfärsen i stekpannan och har i tacokryddan över färsen. Sen häller du över tacosåsen och även majsen. Tag en ungssäker form och häll på lite tacochips i botten, täck med köttfärsen och häll på lite mer tacochips överst. Täck sedan med riven ost och ställ in i ugnen. Kanske ca 200 grader på ungen och 15-20min. Så att osten blir gyllene. Gott att servera med nån sås t.ex creme fraiche med paprika/chili smak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!