Önskan....

Ja ibland (läs just precis nu!) känner man bara för att bli lite bortskämd. Inte för att Joakim aldrig gör nått för mig för han är underbar men ibland vill man bara ha det där lilla extra. Vet inte riktigt vad det är jag vill ha bara. Kanske bara att få låsa in mig i badrummet en stund och lägga mig i ett skönt varmt bad med lite tända ljus, en god iskall alkoholfri drink, lite musik och en tidning eller en bok. En hårinpackning och en ansiktsmask skulle nog också sitta fint där. Men jag får vänta ett tag till innan jag kan bada.....tyvärr.

Men det
hade varit skönt med lite egentid faktiskt. Inte för att jag vill komma undan från min familj eller nått utan för att kunna få tänka lite i lugn och ro och få reflektera lite över allt som hänt det sista.

För gudarna ska veta att det har hänt mkt för oss den sista tiden. Och även om vi har klarat det bättre än vad vi först trodde med att ta till oss alltihopa så är det som sagt en stor förändring.

Vi älskar
verkligen Alice så sjukt mkt och jag skulle aldrig i livet vilja ha någon annan liten tjej än just henne. Hon är våran lillskrutta, våran lilla älskling! Men ibland kommer det bara för en hur annorlunda det blev mot vad man trodde. Kvällarna är väll alltid värst för det är väll oftast då när det är lugnt och tyst här hemma som tankarna kommer. Och det är då jag känner för det där badet, att bara få ligga i varmt och skönt vatten, slappna av och bara få vara en liten stund.

Nä jag vet inte riktigt vad jag ville med det här inlägget, jag är trött och det känns som jag mest flummade iväg i texten. Men det är sånt ni får ta. För när man är en trött tvåbarnsmamma med amningshjärna så är inte allt så förståeligt kanske..... =)

Kommentarer
Postat av: Barbro

Fullt förståligt att du har dessa tankar...Det har varit omtumlande dagar för er. Ett bad med tända ljus, och lugn och ro? En sådan självklarhet för ca 3 år sedan...Men din tid kommer...Jag lovar!

Kram

2010-11-22 @ 23:12:31
Postat av: Emma, Oliwers mamma

ja men då stämmer det. Pratade nog t.o.m. med dig.

Tråkigt att det är många olika vikarier. Men sist jag va på björnen hade ni Alma såg jag.

bästa är o ha en o samma vikarie för barnens skull.

Tråkigt också med en så nyöppnad avdelning o ha vikarie redan.

2010-11-22 @ 23:42:29
URL: http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!