Bilder m.m

Äntligen har jag fått tummen ur och lagt in några bilder i datorn.

Alice tar en power nap i soffan.

Och sen en power nap på pappa.

Adventsfrukost.

Alice myser i babysittern undertiden vi äter frukost.






Mina älsklingar <3


Idag har vi ju även varit på BVC med Alice. Hon väger nu 3470g och är 52½cm lång. Hon har alltså gått upp 110g nu sedan i fredags så hon får allt stanna hemma hos oss. Så skönt att hon gått upp nu. Men än är hon inte uppe i födelsevikten men vi ska tillbaks nästa tisdag igen och då ska hon banne mig ha nått sin födelsevikt och även gått förbi den.

Sen har Joakim och Philip bakat pepparkakor ikväll, det tyckte Philip var jätteskoj. Men det bästa var nog att äta den goda degen. Sen efter pepparkaksbaket så har vi tagit årets julkort. Inte det lättaste att få till ett bra kort kan jag lova...... men det blev ett tillslut i alla fall som nog får duga.

Kavlar pepparkaksdegen.

Smakar på degen =P

Alice i sin fina tomtedräkt. (eller tomtegumma kanske)

Alice får en kram av Philip.

Alice sov
sig igenom hela fotostunden förut men nu är hon klarvaken och ligger här bredvid mig och kollar sig omkring, lilla busan. Ska väll se om hon vill ha lite mat här strax. Och Philip ska också strax lägga sig. Tror både jag och Joakim längtar lite tills det är tyst och lungt här hemma nu för vi är båda rätt trötta ikväll. Philip är på strålande humör och är jätte söt men ibland är det skönt att bara kunna sitta i soffan och njuta av lugnet när han har lagt sig för kvällen.

Imorgon är
det första december i alla fall! Och det innebär att årets julkalender börjar. Jag har länge sett fram emot att få mysa ner mig med Philip i soffan på kvällarna och kolla på julkalendern och sedan öppna luckorna tillsammans. Kanske ha lite kvällsmat som vi äter i vardagsrummet också för en gångs skull. Myyyyys......


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har Alice blivit 20 cm kortare? Va gulliga dom var på korten. Kram mormor

2010-12-01 @ 09:29:35
Postat av: Anonym

Vad kul att du vill kommentera mitt inlägg =D

2010-12-01 @ 09:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!