Namnfunderingar...

Ja nu börjar det ju sätta igång lite mer i huvudet med namnfunderingar och sånt. Skönt att vi slipper fundera ut pojknamn den här gången för det är SVÅRT! Finns mycket mer fina flicknamn.

Men jag står fortfarande fast på den punkten i alla fall att jag inte vill bestämma mig för ett namn bara. Även om man vet att det är en flicka så vet man ju inget om hur hon ser ut eller är som person och jag tycker att man kan ju inte namnge någon man aldrig träffat förr. Finns ju dom som bestämmer både förnamn och mellannamn på förhand. Det är inte min grej och Joakim håller helt med som tur är.

Än så länge har vi två namn vi gillar:


*THYRA
*LEAH

Inte så
värst lång namnlista än så länge som ni ser men vi har just börjat fundera. Om ni har några namnförslag så skriv dom gärna i en kommentar, vilka flicknamn tycker ni är fina? Sen ska det passa någorlunda ihop med Philip också. Ska flyta på när man säger namnen ihop.

En sak är ialla fall bestämmt. Det blir Charlotte i tredje namn i alla fall. Det heter både jag och mamma i andra namn. Philip fick ju heta Ulf i tredje namn eftersom Joakim heter det i andra namn och hans farfar heter det i första namn. Så Både Ulf och Charlotte blir som ett litet släktnamn =P


Kommentarer
Postat av: fia

jag vet inte vad du tycker men charlotte är faktiskt väldigt fint som tilltalsnamn också?



annars gillar jag, Nellie, amanda, Thyra är ju en favorit här också... tänkte öppna min namnbok och kika vad jag hade men jag hade ju bara 2 namn, Miranda och agnes.... tror inte ni gillar dom namnen

2010-06-23 @ 14:09:28
URL: http://zerphina.blogg.se/
Postat av: Emmy





Philip och Linnea



Philip och Lova



2010-06-23 @ 14:52:16
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Liselotte,21 år & mamma till Lilly 13 månader & mini med BF 25/11♥

Jättefina namn =)



Vi bestämde vad vårn dotter skull heta redan innan RUL. Vi hade 1 namn av varje redo med mellannamn & för oss har det funkat. Tjejnamnet kom upp i huvudet någon dsg innan RUL så det kändes som ödet. Och jag kan inte se henne som något annan än Lilly Elisabeth Röjerås. Det var verkligen en Lilly som lades på mitt bröst efter en 22 timmar lång förlossning. Och hennes mellannamn är ett släktnamn. Och dat är samma sak med pojknamnet vi har & även ett till tjejnamn. Mellannamnen är släktnamn & tilltalsnamnen är något vi verkligen känner passar in.



Men det funkar ju inte för alla. Min tjejkompis hade 3 olika namn hon funderade på & hon såg på engång vad det var för namn som passadde när hon var ute. Vi kan ju bara haft världens tur med namnet =)



Kram

2010-06-23 @ 19:00:42
URL: http://liselotteloves.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh va kul att ni gillade Leah som JAG tipsade om! :D Leah Charlotte Andersson. Det låter fint tycker jag. Och Leah är typ som Lina.

2010-06-23 @ 20:01:32
URL: http://linafie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!