Mat inspirerad

Ja det blev ju inte nått bloggande igår. Satt nog inte vid datorn på hela dagen.

Igår var det ju min 5:e dag på dieten och det flöt på bra. Inga problem här inte. Men nått jag kommit på är att jag är sjukt inspirerad att laga mat till Joakim och Philip. Tror jag vill njuta av maten genom dom eller nått....haha.

Igår tog jag i alla fall med mig Philip och åkte och handlade lite mat på MAXI. Det var nog den värsta handling jag varit med om. Philip gnällde eller skrek i princip hela tiden. Men han var nog lite hungrig. Vi överlevde i alla fall båda två.

Och till middag lagade jag en ny rätt till Joakim och Philip. Fläskfile i vitlökssås med färsk pasta till. Tror det var gott, jag har ingen aning för jag smakade inte. Men Philip åt som bare den så han uppskattade det i alla fall.

Sen senare på kvällen när Philip lagt sig så gjorde jag en kladdkaka med marsmallows i till Joakim, hahaha han har fått för sig att jag vill göda honom nu så vi möts halvvägs och att jag sen kan gå ner mer och bli mindre än honom. Nä jag vill bara se honom njuta av god mat.

Idag tänkte jag göra köttfärslimpa med lite krämig fyllning. Till det blir det potatis och brunsås. Har aldrig gjort köttfärslimpa förr så får hoppas att det blir bra. Sen tänkte jag även baka bröd idag. Fick ett recept av farmor igår på några frallor som hon brukar göra som är så sjukt goda.

Blev föresten ingen träning eller promenad igår, tog en liten vilodag men idag ska jag allt försöka köra på, är ju vägning imorgon, då har jag hållt på en vecka för idag är det min 6:e dag. Planen är att jag ska köra minst 2 veckor i alla fall så får vi se sen hur länge jag orkar.

Här är receptet på fläskfilen i vitlökssås för er som vill testa:

FLÄSKFILE I VITLÖKSSÅS
Ingredienser för  3  port.

1 st   fläskfilé(er)
2 paket   färskost
1 st   vitlöksklyfta(or)
1 dl   matlagningsgrädde, MER OM MAN VILL HA LÖSARE KONSISTENS PÅ SÅSEN
500 gram   färsk pasta
3 stänk   soja
1 tärning(ar)   grönsaksbuljongtärning(ar)
 


  salt och peppar, KRYDDA UNDER STEKNING AV KÖTT

Tillagning

Rensa och skär fläskfilén i avlånga bitar (stavar)

Pressa vitlöksklyftan och bryn i olja, tillsätt fläskfilé bitarna och salt & peppar.

Klicka i osten i pannan, häll i grädden och rör om tills osten smälter.

Lägg i buljong tärningen och 2-3 stänk soja, rör om.

Låt det koka en stund, 5-10 min, tillsätt mer soja efter smak och eventuellt mer grädde om såsen är för tjock.

Koka den färska pastan.


Kommentarer
Postat av: papp

Tror jag knycker detta

2010-01-20 @ 10:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!