Överby

Idag blev det en liten tripp till överby. Hämtade ut blöjhinken och gratisproverna man får från babyproffsen. Perfekt då den förra faktiskt gått sönder. Sen köpte vi sängkläder till vaggan åt lillbebisen, blev rosa sängkläder med pingu på. Nu behövs det bara sängkläder till vagnen också. Sängkläder till spjälsängen och spjälskydd är det ingen brådska med det kan man köpa sen när vi byter från vaggan till spjälisen.



Philip fick
också någonting idag. En t-shirt med en väst från HM. Kommer han bli jätte tuff i.

Nu sitter
vi hela familjen i soffan och kollar på bolibompa. Philip med en skål majskrokar. Sen när Philip ska lägga sig så ser jag fram emot att få sträcka ut mig ordentligt i soffan och bara slappa, har rejält ont av fogarna idag efter att ha promenerat runt på överby.

Undra om det kommer nått kul på tv ikväll??

Imorgon ska vi i alla fall till gbg och hämta Lina och hennes kompis från flygplatsen, dom har varit i Paris på en weekend. Får hoppas att dom haft det jättebra. Och imorgon åker även min mamma till turkiet en vecka. Så göttigt. Och när det bara vräker ner regn varje dag här hemma blir man ju inte mindre sugen.

Men annars
längtar jag faktiskt till hösten och vintern nu. Inte bara för att bebis kommer till vintern utan för att det är så mysigt med lite mörker och att få ha massa tända ljus och krypa upp i soffan under en filt med en kopp varm nyponsoppa eller vad man nu vill dricka.

Den här
hösten kanske det blir att krypa upp i soffan med en varm kopp hallonbladste. Det sägs kunna sätta igång en förlossning snabbare och även underlätta förlossningen och efteråt. Och jag älskar te så why not?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!