Måndag igen

Ja då var det måndag igen och åter till vardagen. Man uppskattar verkligen helgerna på ett annat sätt nu när Joakim jobbar. När han var arbetslös så var dom ju som vilken annan dag som helst.

Philip är
i alla fall glad för att han ska få åka till dagis idag igen. Och själv använder jag väll den tiden till att plocka här hemma. Inte för att det är så mkt men en runda med dammsugaren är aldrig fel.

Just nu sitter vi och myser lite i soffan framför barnkanalen då Philip kände för att vakna halv 7 idag. En timme tidigare än väckarklockan stod på. Men även om jag var lite trött när jag släpade mig ur sängen så vaknar man till rätt snabbt när man öppnar dörren till Philips rum och möts av världens leende. Han har glatt morgonhumör våran plupp.

Sitter förövrigt
och filar lite på inköpslistan till bebis. Det är svårt att komma på nått och så är det svårt med en vinterbebis när man bara har haft en sommarbebis innan. Det behövs en hel del mer.

*Overall strl 56
*bodys några olika
*Byxor
*Strumpor
*Pyjamas
*Innemössa tunnare och Tjockare Utemössa
*Bäddset till vaggan
*Bäddset till vagn
*"Mobil" till vagnen
*Amningskudde!
*Nappar
*Nappflaska
*badbalja
*badtermometer
*blöjor


Kommentarer
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Jättebra lite tjockare möss till bebis är Villervallas knytmössor, men små "toffsar". Hade en till lillkillen född feb-10 och den värmer och täcker öronen kanon : D

Skall självklart få en i höst/vinter också : D

2010-08-30 @ 10:23:16
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag har en liten brun/rosa overall i st 56 som aldrig är använd. (Bebis hade redan vuxit ur den när vi fick den av farmor) Jag skickar den gärna (gratis)i ett paket till dej om du kan sms mej din adress.

Du kan smsa på 0703707478

2010-08-30 @ 12:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!