1:a Advent.

Ja idag är det då äntligen 1:a advent. Jag har längtat kan jag lova. Men nu längtar jag efter att december månad ska börja på riktigt, det är ju faktiskt fortfarande bara november. Vill kolla på julkalendern med Philip och öppna luckorna. Ja vi har köpt 2 julkalendrar, svt kalendern och en chokladkalender. Chokladen är till mig.....hehe

Idag har vi haft riktigt adventsmys. Åt en mysig frukost tillsammans imorse bestående av risgrynsgröt och så tände vi ju självklart första ljuset i adventsljusstaken. Efter frukosten inledde vi ett pepparkaks bak. Blev väll mest jag som gjorde pepparkakorna. Joakim gjorde några försök och Philip nallade mest på degen, det tyckte han var GOTT.... Och han var så söt för han fick ha på sig pepparkaksgubbe dräkt och ett litet förkläde.

Senare idag så kommer Joakims föräldrar hit på en liten adventsfika. Och Joakims pappa ska även hjälpa oss med lite tekniska grejer.

Frukosten...

1:a advent

Våran lille pepparkaksgubbe...

Tydligen kunde man ha mössan under hakan också....

Pepparkaksbak...



Philip med en skön min...haha



Joakim kavlar pepparkaksdeg...


Kommentarer
Postat av: fia

va mysigt ni har har haft de idag =)



hhahahaha söt dräkt, men sista bilden, jag höll på och dö av skratt hahhaa

2009-11-29 @ 13:29:04
Postat av: mams

oooh vilken söt pepparkaksgubbe

2009-11-29 @ 18:10:22
Postat av: Pappa

en sötis

2009-11-30 @ 08:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!