Lungt i stugan....

Philip och Joakim ligger och tar sig en liten tupplur i våran säng. Och jag är för mätt för att orka göra nått vettigt just nu. Vi (Joakim) gjorde tacolåda till lunch idag och jag åt aaaalldeles för mycket. Tog tre portioner. Men jag älskar verkligen tacolåda. Är lätt en av mina favvorätter.

Måste snart ta tag i städningen här hemma men måste låta maten sjunka ner lite först =P

Har suttit och tänkt lite på att det hade vart kul att ha ett öppet hus med MK. Ställa upp grejerna lite snyggt och låta folk komma och kolla.... Hahaha blir nog inte än på ett tag men man kan ju sitta och drömma lite =P Måste nog ta hem lite mer grejer först så jag har lite att visa upp.

Men, men som sagt....För tillfället är det mest att jag har tråkigt och drömmer mig bort lite.



Andra lite mer relevanta funderingar jag haft nu det sista är att eftersom vi kommer att ha rätt taskigt med pengar nu framöver så har jag funderat på att sätta mig i skolbänken igen..... Då kan Joakim vara pappaledig och så får jag ta csn lån. Då får man ju in lite extra i månaden. Sen står man ju där med ett lån men då har man ju i alla fall gått en utbildning och kunnat överleva undertiden på de pengarna. Frågan är bara vad man ska läsa.......Det är nog det svåraste och man får ju bestämma sig snart för jag har för mig att sista ansökningsdag är i april nån gång...... Nån som har några förslag på vad man ska göra??????

Kommentarer
Postat av: jenny

Det är nog en bra lösning att plugga till ngt du tycker om och brinner för. Det blir lättare då! Jag tror att sista ansökn.datum till högskolan är 15/4.

ett tips:sök utbildningar på studera.nu

2009-03-19 @ 15:49:33
Postat av: lina

15 april är sista ansökningsdag!

Men jag tycker inte du skall plugga och samla på dig lån om det inte verkligen är något du vill. Det är helt sjukt hur mycket man måste lägga ned i tid på Högskolan och då gäller det att vara motiverad!

2009-03-19 @ 19:38:47
URL: http://linafie.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men om Jocke går över till föräldrapenning, grundas inte det på akassan då? eftersom han inte är anställd?

2009-03-19 @ 21:55:38
URL: http://sandraedin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!