Liseberg!

Anledningen till att jag inte bloggat sen i lördags är att vi har haft fullt upp. Igår var vi på liseberg och idag har vi vart på gg och haft anställningsintervju.

Liseberg:

Ja man har ju vart lite orolig för vädret eftersom smhi inte visade så jättelovande men vi chansade och åkte ändå. Och tur det för nere i gbg var det superfint väder. Strålande sol och jätte varmt och skönt. Perfekt lisebergsväder med andra ord. Vi var nere strax efter dom öppnat och då var det ju sådär lagom mycket folk. Så vi passade på att skynda oss bort till balder för att hinna åka innan det blev jätteköer. Så det var bara ca en kvart att stå i kö. Lite nervös var jag allt innan när man stog där och väntade. Var länge sen jag var på liseberg nu, tror jag var där 2005 senast. Men oj vad kul det var att åka igen! Och balder är allt himla härlig. Efter balder åkte jag och Joakim kanonen. Kort men intensiv var den. Har faktiskt inte åkt den förut så det var skoj att åka nått nytt. 0-75 på 2 sekunder gör den så man skjuts ju verkligen iväg som en kanonkula. Lite pirrigt när man satt och väntade på att bli "ivägskjuten". Sen hade den en loop också och det gillar jag.

Sen åkte vi ju en hel del mer grejer också. Kållerado 2 gr, flummeride, lisebergsbanan 2 gr, virvelvinden, uppskjutet, hanghai 2 gr. Hanghai är ny för i år och står där gamla tornado stog. Och dom är lite liknande bara att hanghai går på ett spår som är formad som ett stort U. Så "gungar" man fram och tillbaks där samtidigt som den snurrar runt. Och man sitter vänd utåt istället för innåt som i tornado. Den var härlig mest, inte direkt så läskig.

Sen var ju Philip plupp med till liseberg också. Det var jättemysigt att ha med honom och han åkte alt lite grejer han med. Farfarsbilarna, sagoslottet, ponnykarusellen, trummeliten och kaninresan. Sagoslottet tyckte han nog var roligast, där var det mycket man kunde kolla på. Men roligast av allt var nog när han fick träffa en av lisebergskaninerna som går runt på området. Då skrattade han som bare den.

Åt gjorde vi på tyrolen. Och Philip fick en piggelinglass av servitrisen. Den tyckte han var jättegod. Trodde nästan inte att han skulle tycka isglass var så gott, men där ser man. Spelade gjorde vi även litegrann jag och Joakim. Och vi vann två gosedjur, en leksakslastbil och en hink fylld med massa grejer att leka med i sandlådan. Som ni förstår spelade vi nästan bara på hjul där man kunde vinna grejer som Philip skulle tycka om.

Det var i alla fall en superkul dag på liseberg och man var verkligen helt slut efter att ha vart runt där hela dagen. Men tiden går så fort! Vi var där tills nästan innan dom stängde.

Här är nästan alla vi som var där. Philip, jag, Siv (Joakims mamma), Ulf (Joakims pappa), Samuel och Jonathan (Joakims kusiner), och lollo (mamma till S&J). Leif (Joakims morbror) och Joakim saknas på kortet.

Philip får lite lunch och jag löjlar mig....



Vi står och väntar på att Philip ska komma fram i kön till farfarsbilarna. Självklart så skulle han ju åka den med sin farfar!

Här kommer dom i full fart....

Den stora kaninen var jätteskoj!!



Att sitta på pappas axlar var också skoj.

Jag och plupp. Och jag är inte lika trött som jag ser ut, i alla fall inte då......

Skorpa är gott!

Joakim och co åker hanghai....

Vi köar för att åka sagoslottet, kön var lååång.



Färdigåkt...

Kungen av sagoslottet! Han kommer fram en gång i timmen och pratar.

Philip är ute på promenad.


Ett av gosedjuren vi vann.

Philip åker trummeliten tillsammans med sin farmor och Joakims kusiner.

Philip åker ponnykarusellen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!