Bloggtorka

Ja det har varit sjukt dåligt bloggande nu det sista men vi har haft fullt upp. Julförberedelser, jobb och besök hos släktingar m.m har tagit upp mycket tid.

Men idag är det nyårsafton! Så GOTT NYTT ÅR allihopa!!!!

Jag har jobbat idag men slutade strax innan 3 så handlade vi det sista till våran nyårsmiddag efteråt. Philip är hos sin farmor och farfar och jag och Joakim ska ha en liten mysig nyårsmiddag här hemma bara vi två. Ska bli skönt att bara ha det lugnt.

Menyn för kvällen:

Förrätt-Vitlöksbröd med en röra av fetaost,paprika och vitlök.
Huvudrätt-Ungsstekt hel oxfile med hasselbackspotatis och pepparsås.
Efterrätt-Fin chokladtårta med chokladkräm och hallon.

Till huvudrätten ska vi dricka det goda röda vinet som fick följa med från vingården vi var på i frankrike sen har vi även bubbel att skåla med vid tolvslaget. Kan det bli bättre? Tror vi kommer få det jätte mysigt ikväll. Nyårslöftena är redan bestämmda också men det skriver jag om senare.....

Just nu har jag precis tagit ur tårtan ur ugnen så nu ska den svalna lite innan jag kan hälla på cremen sen får den stå i kylskåpet och götta till sig. Fetaostcremen är också fixad så nu är det bara huvudrätten kvar sen men den gör vi ju inte fören alldeles innan vi ska äta.

Julaftons förmiddag när pappa, vick och Emma var över och åt julfrukost.





Philip på kvällen/eftermiddagen med en mycket speciell min.....



Philip tar emot paket från tomten.

Philip tyckte clementinerna behövde en tandborstning.....

Maaaaaat......... Allt är inte uppdukat än här.

Stefan,Philip och min morfar.....

Philip har munnen full....

Goaste pluppen lite senare på kvällen.....

Pulkaåkning på juldagen....


Kommentarer
Postat av: Lina

Ja, du kan ju gärna ta bort bilden på mig.

2010-01-01 @ 20:20:31
URL: http://linafie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!