Lunchrulle

Nu ska jag strax fixa iordning lite lunch till oss. Idag blir det tunnbrödsrulle med tonfiskröra. Det är verkligen supergott och väldigt enkelt att göra.

Det du behöver:

Tonfisk i vatten
Majonäs
Lök
Svartpeppar/vitpeppar
Tunnbröd


Hur mycket man ska ha av varje beror ju på hur mycket man ska göra och vad man tycker är godast att ha mycket respektive lite av.

Man hackar i alla fall löken. Blandar ihop tonfisken med majonäsen och slänger i löken och rör ihop. Sedan kryddar man efter behag.

Ta sedan ett tunnbröd, släng på lite av röran och rulla ihop. Voila!




Philip ska
faktiskt även få smaka lite fast en mer barnvänlig version. Sist vi gjorde det så fick han smaka på lite tonfisk och det tyckte han var väldigt gott. Annars gillar han verkligen tyvärr inte fisk.

Men nu får jag skynda mig för nu vaknar nog Philip när som helst skulle jag tro. Plus att jag är hungrig......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!