Då var denna dagen snart slut.....

Trodde ju nästan att Philip skulle vara bättre idag då febern var lägre imorse, men tji fick vi. På eftermiddagen hade han 40,4 i temp. Han var inte så speciellt pigg då kan jag lova. Lilla pluppstackaren.

Och han vill ju knappt äta eller dricka någonting. Vi har till och med försökt få i honom saft men han har inte druckit mer än några klunkar av det heller. Däremot så hade hans farmor och farfar köpt lite smothies till honom och det fick han i sig. Sen kom dom även förbi med alvedonsuppar vilket var mycket snällt. Han har ju inte velat ha i sig den flytande alvedonen som vi har hemma.

Men nu sover han i alla fall och vi får väll hoppas att han sover gott inatt. Jag och Joakim är ju inte allt för pigga nu heller så vi kunde också behöva få sova lite inatt.

Vi har haft lite kontakt med sjukvårdsupplysningen idag också och dom tyckte väll att om han hade såhär hög feber imorgon också så kanske man skulle åka in och ta lite prover.

Men jag tänker såhär:
Att om det nu är tredagars febern han har så kommer han ju antagligen ha feber imorgon också och läkarna kan ju inte göra mer åt saken än vad vi redan gör. Och det är ju inte allt för kul att sitta å vänta på sjukhuset på nån läkare som aldrig kommer. Så det blir nog kanske att avakta och se till på tisdag.....

Men vi får se hur det är imorgon. Och han måste börja dricka lite bättre också. Inte bra när han knappt vill dricka stackaren.

Men än så länge tyder det väldigt starkt på att det är tredagars febern.




Imorgon ska föresten jag iväg till IKEA med mamma och syster yster. Alltid kul att komma iväg dit även om man inte har några pengar att handla för. Och jag vet ju att Philip har det bra hemma med sin pappa.

Nu ska vi strax äta, ska bli gött för jag är sjukt hungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!