V.28+

V.28+4 
Lör 3 maj 09:26
Tillbaks hemma igen.....

Natten till måndagen fick jag så sjukt ont igen och mådde inte alls bra så det var bara att åka in till akuten igen. Där var det lika segt som vanligt och man fick vänta och vänta och vänta. Inte kul att sitta och vänta med mina smärtor, trodde jag skulle dö eller nått och satt typ bara och yrade för jag hade så ont. Joakim var tvungen att åka in till jobbet som började 6 så han ringde mamma och bad henne komma och göra mig sällskap. Och självklart kom hon! Strax innan 6 kom hon och bytte av Joakim. Hade så ont så jag hade väll dött om jag blivit lämnad ensam.

Fick åka in till MAVA igen men denna gången hamnade jag i ett rum med en annan också. En konstig gammal tant. Men just då hade jag så ont så jag brydde mig inte så mycket om vart jag var. Fick smärtstillande i spruta och värmekuddar och det hjälpte såpas att jag kunde slummra till lite och slappna av. Sen fick jag lite besök under dagen, Mamma var ju med hela tiden sen kom pappa en sväng och farmor och Therese och Selma. Joakim kom ju också såklart. Blev även en massa prover å grejer. Man kan ju undra varför dom inte gjorde dom proverna förra veckan när jag låg inne? Fick göra kontraströntgen och även ultraljud på lungorna.

Natten på avdelningen blev en fasa i alla fall. Joakim blev hemkörd vid åttatiden och då var det inte så mycket mer för mig att göra än att ligga kvar i sängen. Lyckades väll somna efter ett tag men oroligt. Vid tolvtiden kom dom in på rummet med en till patient och dom var ju inte tysta direkt.....Kunde inte somna om efter det utan tog mig ut till pentryt å kolla på tv. Hade sjukt ont igen men hade fått så mycket smärtstillande som jag kunde få..... Satt å halvsåg på tv:n och längtade efter Joakim och allt. Vid två tiden tog jag mig tillbaks till sängen igen i hopp om att kunna somna om men då hade dom två tanterna snarkmaraton därinne Gråter. Fick be om ett par öronproppar men deras snarkningar hördes ändå och så hade jag för ont för att ligga ner i sängen så jag tog mig ut till pentryt igen. Satt väll där till typ 6 eller nått och gick sen in till rummet igen. Å då skulle det tas prover och grejer så då gick det ju inte att sova. Vid halv åtta ringde jag mamma och bara grät i telefonen jag var totalt utmattad av sömnbrist och smärtan. Pappa kom och hälsade på vid åtta och jag grät ganska bra då också.

Sen kunde jag få lite smärtstillande och då blev det gradvis bättre. Under dagen kom dom i alla fall fram till att jag hade lunginflammation och en retning på lungsäcken eller nått. *suckar* man kan ju tycka att dom borde kommit på det bra mycket tidigare...... Nu skulle jag i alla fall flyttas till u-vallas sjukhus till infektionsavdelningen där.

Vi kom dit vid tjugo över sju på kvällen. Mycket trevligare rum där med egen ingång utifrån och tv och tele på rummet. Även dusch och toa fanns på rummet. Det ända som va det var att man fick bara hålla sig på rummet, var luftsluss och allt mellan rummet och korridoren där personalen höll till. Tydligen på grund av smittorisk och grejer. Joakim åkte vid tio efter desperate och jag låg och slötittade på tv:n tills jag somnade. Sov helt ok den natten, mådde ganska bra om man jämförde med förut. Dagen efter kom pappa på besök och sen mamma och Joakim. Joakim stannade till halv åtta eller nått och efter det låg jag i sängen å slökollade på tv:n. Hade börjat få ont igen på kvällen och smärtan tog i mer och mer och mer. Hjälpte inte med dom tabletter jag fick.

Ringde Joakim och grät av smärta och jag mådde verkligen piss. Vid tretiden fick jag smärtstillande i spruta och då kunde jag i alla fall sova ett par timmar sen. Mådde bättre under dagen och Joakim var med mig hela dagen. Sa till läkaren att jag ville åka hem nu att jag inte orkade med sjukhuset mer. Han tyckte jag skulle stanna en natt till i alla fall och så fick jag som jag ville sen dagen efter. Bröt ihop lite och grät för jag ville så gärna komma hem men fick som sagt hålla mig en natt till.

Den natten sov jag i alla fall lite bättre och sen vi lunchtid på fredagen blev jag utskriven. Min sänka hade gått ner från 200 till ca 100 så det var ju på rätt väg(i normala fall har man under 10). HB däremot var bara på 97 så nu får jag allt äta järntabletterna ordentligt. Ska ha telekontakt med dom om ca två veckor och då ska jag lämnat blodprov på vårdcentralen innan. Och om 6 veckor ska jag på återbesök och röntgas och så för att kolla så allt är bra.

Sjukt skönt att vara hemma igen i alla fall!!! Sov väll sådär inatt men det är det värt. Äter pencillin morgon och kväll och har även smärtstillande.

HOPPAS HOPPAS HOPPAS att det nu blir bra!!


V.28+5 
Sön 4 maj 09:00
Mådde piss igår, febrig och hade ont... Kan jag aldrig få bli frisk? Har ju haft såhär i två veckor. Idag mår jag väll ungefär som igår men inte lika ont. Men det hade jag inte på förmiddagen igår heller.

Idag fyller min minsta syster 9 år i alla fall och vi ska dit på kalas. Förstår inte riktigt hur jag ska orka men det blir smörgåstårta där så man får väll bita ihop lite.

Är så orolig att bebis tagit skada av allt det här. Skulle dö då....... Måste ringa bm på måndag också för en ny tid. Det har blivit lite uppskjutet nu.


V.28+6 
Mån 5 maj 10:35
Igår va vi och firade Emma som fyllde 9 år. Det bjöds på smårgåstårta (mums) och prinsesstårta och vädret var strålande fint. Mådde skapligt ändå så jag orkade va med. Sen åkte vi till Tomas å Pauline och lämnade Tomas jacka som Joakim lånat ett tag. Pauline var ute å grejade i trädgården....Åhhh vad mysigt det såg ut jag längtar tills vi flyttat och vi också kan greja litegrann....

Sen mådde jag i alla fall mycket sämre, det tar verkligen på mina krafter att flänga runt bland folk. Måste nog försöka ta det lite lugnare om jag ska bli av med detta någon gång.

Blev en ganska lugn kväll, vi kollade på sanningens ögonblick (fy vad synd om flickvännen) och sen spelade Joakim lite GTA menast jag kollade på. Bebis är så rolig för h*n börjar alltid sparka en massa när älskling spelar skutarspel...hahaha.

Idag ska jag i alla fall ringa bm när det är teltid om en halvtimme. Måste boka ny tid för nu var det två veckor sen jag skulle vart där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!