V.24+

V.24+0 
Tis 1 apr 10:25
En ny vecka! Imorgon är det dags för mvc besök igen, men denna gången får jag gå själv för joakim kan inte ta ledigt varje gång Ledsen. Det blir lite blodprov och kolla blodtrycket och sf måttet och sen antar jag att vi lyssnar på hjärtat igen Glad.

Igår va Joakims pappa över och kolla på fotboll och vi dela på en familjepizza. Senare på kvällen sen så spelade jag och joakim nintendo 8-bitars som vi koplade in. Sååå kul va det! Man blev ju sjukt nostalgisk, har ju inte spelat det sen man va liten liksom.

Och när vi kolla på fotboll igår så sparka bebisen lite men när Joakim skulle känna så sluta den så klart som vanligt Flört. Lille busen....... Det är inte så ofta bebisen sparkar, den brukar mest rulla runt där inne.


V.24+1 
Ons 2 apr 11:35
Idag var jag hos bm och lyssna på bebben och kollade upp det mesta. Första gången jag var där utan Joakim men det gick bra. Lite tråkigt att få höra dom underbara hjärtljuden ensam bara Ledsen. Men det är det finaste ljudet i världen!!!

Hjärtljud: 160/slag min
SF mått: 26 cm!
Blodtryck: 120/85
HB: 124
Vikt: 97kg Förvånad
Urinen: ua

Det såg bra ut överlag men hua så mycket jag gått upp i vikt.... Helt sjukt ju. Tycker inte jag äter så farligt ändå. Men efter den här bebisen är utklämd blir det hårdbantning med barnvagnrace....hehe. Ska tillbaks till mvc redan nästa fredag för att kolla blodtrycket då jag haft problem med huvudvärk ville hon ha lite extra koll. Vem vet? man kanske kan tigga till sig att lyssna lite på bebben också när man ändå är där Flört.

Igår va vi och handla lite på coop och då råkade det komma med ett jättegulligt set sängkläder till vagnen. Sen va vi och hämtade spjälsängen också som vart på målning, nu  ser den som ny ut Glad. Nu ska jag gå och ta kort på den och sängkläderna och även denna veckas magbild.


V.24+2 
Tors 3 apr 11:14
Huvudvärken hänger fortfarande kvar.....Är så sjukt trött på den nu. Men ska nog börja med lite varm vetekudde på nacken ifall det sitter nån spänning där och be Joakim massera axlarna så får vi se om det hjälper. Gött irriterande är det i alla fall....

Nu har jag kollat klart på nästan alla avsnitt av norges barnmorskorna. Sååå mysigt att sitta å kolla på bebisar och när dom föds. Längtar ihjäl mig. Och bebis är vaken och tummlar runt i magen .

Drömmde en helt sjuk dröm inatt, jag skulle föda barn men istället för ett barn komm det ut en kattunge. Och det va tydligen helt normalt att det blev så....hahaha så man kan drömma ibland alltså.


V.24+3 
Fre 4 apr 09:14
Idag ska vi iväg och kolla på en lägenhet. En 4:a som ligger ute i Onsjö. Uteplats och föråd vid huset. Låter ju helt underbart men är lite tveksam till en 4:a.... Känns som det är väldigt stort. Men men. Och om vi inte får denna så ska vi på visning av en trea också i samma område så oddsen att vi får nån av dom lägenheterna är ganska stora. Inflyttning var i Juli så då kommer jag va stooor. Men det kan ju va en fördel också....hehe man slipper göra så mycket i flytten. Kan mest gå och småpilla lite....hehe.

Vaknade idag av att bebis sparkade på kisseblåsan så jag var tvungen att gå upp och kissa. H*n är busig våran lille Flört. Får snart ta och göra mig iordning för Joakim åker från jobbet om 20 min. Men det går snabbt, borsta tänder sätta upp håret och slänga på sig kläder.

Har blitt lite dålig i magen nu på sistone, beror nog kanske på järntabletterna. Får se om det går över annars får jag pröva nått annat. Dom va ju inte billiga direkt heller, slår man ut kostnaden blev det 2kr tabletten hua....

Hoppas det blir lika fint väder idag som det va igår. Vi gick och köpte glass och gick en liten promenad i solen. Det va så skönt så man kunde gå utan jacka och tycka att det var varmt ändå.... Man fick riktigt vårkänslor. Skönt med lite värme nu efter den sena vintern som kom med snö. Hoppas det håller i sig nu och att våren är här men man vet aldrig med april.


Tebaks från lägenhetsvisning..... 
Fre 4 apr 11:01
Vill verkligen tycka om lägenheten men jag gör det inte alls. Gillade inte fasaden på lägenheten och fick ingen hemkänsla inne i lägenheten. Uteplatsen var väl det finaste med den egentligen. Och så känns det ändå stort med en 4:a........ Åh vad jag är nedstämd nu. Ville verkligen tycka om den. Sen ska vi på visning på en 3:a nästa vecka och den är i samma område och vi kikade lite från utsidan idag och usch vad den inte såg fin ut. Uteplatsen var alldeles sunkig.....blääää och om vi inte flyttar till nån av dessa lägenheter är det kört att flytta innan bebis kommer. Så det blir väll att bo kvar här där vi bor Ledsen. Känns inte alls skoj.

Det här blev ingen rolig dag Gråter


Kl 11:49
Måste bara tillägga att älsklingens deklarationspapper kom idag och vi hade befarat att få restskatt men istället får han tillbaks ca 3300!!! Wohoo


V.24+4 
Lör 5 apr 10:31
Igår fick Joakim känna sparkar för första gången!!! Äntligen! Bebis sparkade till jättehårt 3 gånger så det var ingen tvekan om ifall han skulle känna eller inte. Skrattande

Vi har tackat ja till den lägenheten vi kolla på också. Jag känner mig lite tveksam men det får bli som det blir. Får reda på, på tisdag tror jag om vi fått den eller inte.

Nu ska jag gå och värma lite pizzarester.


V.24+5 
Sön 6 apr 09:21
Igår va en rolig dag.....eller inte. Mina hormoner och jag var nog inte helt överens igår. Var på dåligt humör till och från hela dagen igår och irriterade mig på det mesta. På kvällen skulle vi ha lite folk över och då tyckte jag att våran lägenhet såg förjävlig ut m.m m.m och det bara brast för mig. Sen han jag inte duscha och göra mig iordning tills dom kom och jag kände mig bara ful å fet å äcklig och ville inte visa mig. Så jag låg inne i sovrummet när dom va här...... Somnade ganska snart därinne i och för sig. Och idag känner man sig gött dum. Jäkla hormoner ibland alltså. Igår kändes det som om allt va hemskt. Ja ja livet går vidare.

Sov gött dåligt inatt för bebis har tydligen inte velat sova. H*n har rört på sig massor hela natten och det är inte lätt att sova då . Och min huvudvärk på högersidan är fortfarande kvar.... Är sjukt trött på den nu. Orkar inte med att ha den varje dag och jag vill ju inte äta så mycket alvedon hela tiden. Kommer ju få värsta knarkar bebisen. Tror att det tär lite på mig också med huvudvärken orkar liksom inte längre och igår brast det väll antar jag. Hoppas hoppas att det blir bra snart.


V.24+6 
Mån 7 apr 10:48
Idag hittade jag två bristningar på magens vänstra sida och typ tre under magen en liten bit ovanför bikinilinjen.......Gråter. Hatar det verkligen. Kommer snart se ut som en tiger eller nått vet att jag kommer få över hela magen. Dom kunde väll i alla fall väntat lite med att komma kanske. Det känns verkligen förjävligt rent ut sagt.

Igår bakade jag kladdkaka, känner mig så huslig nu för tiden även om jag vart ganska trött den här helgen. Har faktiskt vart helt död. Och den jävla huvudvärken sitter fortfarande i Skrikandes. Känns just nu som att jag kommer få dras med den resten av livet eller nått. Och brösten fortsätter att läcka lite då och då. Som mest när jag har morgonrock på mig och ingen bh.

På fredag ska jag tillbaks till bm igen för att kolla blodtrycket bara och då bestämmer vi tid för nästa rutin besök. Hoppas att kanske Joakim kan följa med den gången. Imorgon får vi reda på om vi fått lägenheten eller inte, eller i alla fall senast onsdag. Och sen på torsdag ska vi kolla på en annan lägenhet i samma område, en 3:a denna gången. Men vi får väll se hur det blir


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!