V.20+

V.20+0 
Tis 4 mar 10:08
En ny vecka! Och idag var vi på mvc och fick lyssna på den lilles hjärta. 156 slag/min låg det på och enligt myten så är det en tjej då men det där tar man ju med en stor nypa salt. Mysigt att höra det lilla hjärtat slå i alla fall och man kunde till och med höra när bebisen sparkade till en gång. Det är en livlig liten rackare som bor där inne för nu känner jag den röra sig jätte jätte ofta verkligen. Mitt blodtryck kolla hon också och det var jätte bra. Så det är inte det min huvudvärk beror på. Men hon sa att om jag får mer besvär med huvudvärken så ska jag ringa och så ska hon kolla upp med läkaren om det finns några starkare tabletter att få.

Fick nr till sjukgymnast också så jag ska ringa dit för att få lite hjälp med min stackars rygg.


Idag ska vi åka till älsklingens farmor och farfar för hans farfar fyller år. Jag håller tummarna för att det blir smörgåstårta. Är sååå sjukt sugen på det. Men jag får det i alla fall om två veckor när jag fyller år


Snart.... 
Tis 4 mar 15:27
Ska jag hämta älsklingen från jobbet och så ska vi åka och äta lite förhoppningsvis smårgåstårta och fika!

V.20+1 
Ons 5 mar 12:17
Det blev lite smörgåstårta igår och massor med kakor och sen tårta. Mums!

Känner för att städa här hemma sammtidigt som jag inte känner för det. Vet inte riktigt hur jag ska förklara men jag misstänker att jag väntar tills hjärtat kommer hem och att vi kan ta tag i det då.

Hittade en lägenhet idag i Velanda, lämnade intresseanmälan på den. Ser rätt mysigt ut på bilden i alla fall. Uteplats med altan och radhusliknande område.


V.20+2 
Tors 6 mar 11:36
Soligt och fint väder idag igen. Jag vill ha uteplats!!!! Är så sjuuuukt less på att känna mig instängd. Jag vill plantera blommor i en rabatt.

Mår lite illa nu men har inte ätit nått än, måste gå och göra det men jag är inte direkt sugen på nått jue.... Blir i alla fall ungsstekt falukorv med makaroner idag det är mumsigt. Har alltid vart en av mina favvorätter.

Vill ha bebisen nu så jag kan gå ut på promenad i det fina vädret med barnvagnen och sätta mig vid kanalen i solen och äta en glass och bara njuta.


V.20+3 
Fre 7 mar 11:27
Äntligen fredag igen. Måste faktiskt säga att veckorna rusar iväg. Och nästa helg blir det lite kalas för mig eftersom jag fyller år. Har önskat mig presentkort på babyproffsen och på ikea så man kan ju hoppas på att man får det så man kan åka och shoppa loss på lite bebisgrejer. Och så har jag beställt en stooor smörgåstårta av mamma också! MUMS Räcka ut tungan. Jag är verkligen helt tokig i smörgåstårta. Måste bara städa här hemma så man slipper skämmas, det ska allt va kliniskt rent här när det kommer gäster. Får ta lite i taget så inte ryggen går av bara. Och hoppas på att jag kommer må bra i veckan så jag har orken.

Måste bara säga att jag älskar våran barnvagn!!! Är så sjukt nöjd med den. Tror inte att jag hade vart nöjdare med någon annan vagn. Kom på en ny grej idag som jag hade missat, trodde att åkpåsen bara kunde användas i liften men det går att ha den till sulkyn också! Man trär igenom bältet genom madrassen bara. Att jag inte insett dett fören nu. Åhhhh vad jag vill ut i det fina vädret och köra den NU!!!!


V.20+4 
Lör 8 mar 10:39
Lördag och älsklingen jobbar Ledsen. Saknar honom massor!!!

Igår kväll var vi hos hans föräldrar och åt lite pizza,  Väl hemma läste älsklingen saga för mig och bebisen Skrattande. Han är så söt .

Och imorgon så ska vi köra Maya till u-valla. Så denna helgen blir sista helgen att ha jour, sååååå skönt ska det bli. Har inte ork längre. Måste sätta mig idag och skriva ett kontrakt i alla fall. Sen är det bara att hålla tummarna för att dom kommer trivas med henne och att allt går bra så hon inte blir hemskickad efter en månad.

Kom på nu också att jag hade missat samtal från farmor på mobilen igår, får ringa henne snart och fråga vad hon ville.


V.20+6 
Mån 10 mar 13:26
Igår körde vi Maya till dom som ska ha henne på foder. Jätte mysigt och frächt stall med stora hagar. Hon kommer nog få det jätte jätte bra.

Efter att ha packat hennes grejer och städat ur hennes gammla box ville inte min rygg vara med längre, hade så ont igår att jag knappt kunde lägga mig ner i sängen utan hjälp sen på kvällen. Har fortfarande ont idag men det blir lite bättre när jag har vilat mig. Fattar inte hur det ska gå med städning i veckan!! Ska ju ha folk över redan på fredag och sen även på söndag. Min rygg kommer ju att gå av! Ska ringa sjukgymnasten imorgon i alla fall och prata med henne.

Sen pratade jag med pappa idag också och det kanske fanns möjlighet för mig att få jobba lite på volvo aero. Ett datajobb skulle det vara så det är ju inte så ansträngande och det skulle bara vara till sommaren. Bara att hålla tummarna för att det blir något.

Måste säga i alla fall att det känns som en tyngd har lyfts från mina axlar att Maya är "borta". Både för hennes skull och min skull och våran ekonomis skull. Ska bli sååå skönt att slippa stalljourer bl.a.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!