4 MÅNADER idag och första matningen...

Ja idag är Philip 4 månader. Det är verkligen sjukt vad tiden går snabbt. Det känns inte som det var länge sen Philip kom men sammtidigt känns det som man har haft honom gämt och inte bara i 4 månader. Idag fick han i alla fall smaka riktig mat också. Potatis stod på menyn. Och det gick väll ner lite grann. Det blev mer intressant efter ett tag. Sen blev han ju akut hungrig mitt upp i måltiden så då fick han lite ersättning och sen slank det ner lite mer potatismos. Det krävs ju inte direkt stora portioner såhär i början. Värmde en portion lika stor som en isbit och det blev över till och med. Nu tänkte jag att han ska få potatis ett par dagar innan vi går över till nått annat. Men lite gröt tänkte jag även att han skulle få på kvällen. Men ikväll blir det nog ingen gröt eftersom vi antagligen kommer hem såpas sent. Ska ju på bio idag som jag berättade igår.

Väntar på mat...

Och här har vi maten, alldeles nyvärmd.

Mumsigt..... =)


Filmade även litegrann...




Nu ska jag hoppa in i duschen alldeles strax för det är inte lång tid kvar till vi ska åka iväg till Joakims föräldrar. Ska äta lite mat där innan bion.

Kommentarer
Postat av: Emma

Grattis lille Philip!

Hoppas ni haft en bra dag

2008-11-16 @ 17:17:25
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ian fick sin första smakis idag han med! Potatis och blomkål, han grimaserade men det gick ner! :) Nu får du pussa plutten lite extra på hans 4-månadersdag :)

2008-11-16 @ 17:18:13
URL: http://veves.blogg.se/
Postat av: vera

Tack för ditt svar :D! Vad har du gjor ikväll då =0)?

2008-11-16 @ 21:43:42
URL: http://bergstrooms.blogg.se/
Postat av: lina

åh, va duktig han är när han äter :)

2008-11-16 @ 22:15:15
Postat av: Agneta

alltid kul att se deras grimaser, om han inte ska vara hungrig när han äte smakisar så testa att göra i mellan två mål istället brukar funka lite bättre då.Hoppas ni haft en bra dag, läser din blogg nästan varje dag.Jag känner cecilia grolander så på så sätt kom jag in på din blogg.Undrar hur kan du få in massa reklam på din sida?

Postat av: Natalia

Fy fan vilken sötnos! såå gullig bebis :D.. hur gamla är ni?

2008-11-18 @ 21:12:06
URL: http://dedee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!