Sista förberedelserna....

Idag ska det sista fixas innan den stora dagen imorgon. Kommer inte hinna göra så mycket imorgon då vi kommer ha fullt upp.

Så idag ska jag plocka undan det sista här hemma, lite smågrejer.... Dammsuga och skura golven en sista gång. Göra min lilla juldessert och lite annat sånt smått och gott. Philip ska badas idag också för det kommer vi inte hinna imorgon. Och jag ska även duscha idag för det kommer jag inte hinna imorgon heller. Men håret är ändå lättare att fixa när det inte är nyduschat. Måste stryka min julklänning också och leta upp ett par leggings.

Imorgon kommer vi som sagt ha fullt upp. Först ska vi till min pappa och äta julfrukost. Ska väll vara där runt 9 tiden, och det tar ca 45 min att åka dit så vi får upp ganska tidigt imorgon med andra ord =P Så ska vi vara där några timmar och sen åker vi hem. Och då tar vi Lina med oss. Så släpper Joakim av mig, Lina och Philip och åker och hämtar sina föräldrar och sin farmor och farfar. Mamma och Stefan kommer väll ungefär när jag och Lina kommit hem. Så ska det förberedas lite mat och kollas på kalle anka. Sen ska vi äta, öppna julklappar och allt annat sånt som man gör på julafton. Och självklart så kommer tomten till Philip i år =)

Lite rörigt men det låter nog värre än vad det är. Kommer väll inte ha så mycket tid att blogga dom kommande dagarna heller. På juldagen ska vi till min mormor och morfar och på annandagen ska vi först vara hos Joakims föräldrar och sedan hos min farmor. Fullt upp kommer vi ha med andra ord. Men det är bara roligt ÄLSKAR JULEN!!!

Just nu är Joakim iväg och ska handla lite på systemet. Starkglögg och lite till nyår. Ska även köpa ett par ingredienser som fattas här hemma till det jag ska "baka" sen.

Ja nyår.... Vi ska vara hos Tomas och Pauline på nyår. Hade först tänkt att jag skulle ha samma kläder som på julafton, enklast så. Men nu ska det vara 80-tals tema. Har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Har inga direkta kläder som passar som 80-tals kläder. Inte Joakim heller. Och vi har inte så mycket pengar att köpa nått heller. Får se hur vi ska lösa det.... Tycker 80-talet är lite svårt. Då är nästan 50-talet lättare. Jaja vi får väll använda fantasin.....

Siv gjorde skinkan igår...

Philip vaktar skinkan...

Mums!!!

Philip gillar gröt =P

Kommentarer
Postat av: tillen

God Jul på er!!!



Hoppas ni får en toppen jul...eran första jul med philip....kommer vara kanon mysigt!!

2008-12-23 @ 19:26:10
URL: http://tillens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!