Morgonpigg bebis.

Joakim åkte iväg för att jobba imorse. Han började kl 7. Och vid 7 tiden la jag också över Philip i våran säng. Men det var inte länge han ville sova, strax innan 8 ville han ha mat och sen så ville han inte alls sova utan låg helt klarvaken och bara pratade och vifftade med armarna så det var ju inte direkt läge för mig att somna om. Jag som hade tänkt att vi skulle ha en riktig sovmorgon idag. Satte på tvn istället så fick vi bara ligga och mysa i sängen vakna istället. Var lite för trött för att orka gå upp.


Här ligger buspojken...


Sen kom Joakim hem vid 20 över 10 ungefär. Dom hade blitt klara lite tidigare än väntat. Och då ville Philip ha mat igen så jag fixade ersättning denna måltiden.

Joakim fick mata pluppen.

Och medans Philip fick mat så passade jag på att koka den nya flaskan vi köpt och även en napp. När han ätit upp slängde jag i den flaskan också. Jag kokade även en ny kastrull med vatten så man har för att göra ny ersättning sen när det behövs.



Här är Philips lilla mathörna med ersättningen i en burk och värmaren bredvid.

När man har ätit upp så får man ju rapa också och denna gången blev det en riktig gubbrap. Förstår inte hur en sån liten människa kan göra sånna rapar.

Nu ligger han i sin gunga helt klarvaken och pratar för sig själv. Han har även upptäckt nallmobilen som hänger ovanför honom och tittar jätte mycket på den och ler emellanåt åt den. Han är verkligen en liten mysbebis idag. Och verkligen inte trött....



Nu ska jag och Joakim städa, vi va lite för trötta igår men idag har vi kommit igång. Joakim har startat en diskmaskin och jag ska gå och hänga upp lite tvätt. Det är ju fint väder idag så jag kan nog till och med hänga ut tvätten idag. Då torkar den snabbt så hinner man kanske till och med hänga upp en till tvätt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!